woensdag 27 november 2013

Sinterklaas en schapenwol

Nu het lekker vroeg donker is, en grandpa en ik hele avonden binnen zitten wordt het tijd om in huis iets te doen. Onze slaapkamer moet worden opgeknapt en ook de keuken en het achterhuis moeten opnieuw gesaust worden. Dat zijn karweitjes voor januari.

Eerst komen de feestdagen, gezellig. Sinterklaas vieren we dit jaar hier, we doen het low budget :) De (klein) kindjes zullen schromelijk verwend worden , de volwassenen ook maar op een manier die we nog niet eerder hebben gedaan. Ieder van ons neemt iets mee wat hij/zij kan missen. Een mooie vaas, iets lekkers uit de kelder , iets van de kringloop, maakt niet uit . Daar maken we een mooi pakje van. Via een spel kun je iets winnen of ruilen. Mocht het een beetje spaak lopen, met kleine kindjes weet je niet hoe het zal gaan, dan kunnen we er een kadootje op naam van maken.
Als diner maken we een pannenkoek buffet, Spek-kaas-naturel, fruit en slagroom, nice.

We zullen het beleven.

Naast het feestgedruis wil ik graag weer iets "nuttig "oppakken. Ik heb mijn oude spinnewiel eens bekeken , hij doet het nog, er mist alleen een leertje, die kan ik vast nog wel ergens krijgen. Ik ga morgen een vacht bestellen en een dezer dagen ophalen. Heerlijk. Daarnaast ben ik op zoek naar iemand die me kan leren hoe je vacht moet vilten. Heb er helemaal zin in.



liefs grandma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten