donderdag 14 november 2013

Groningen

Gisterochtend op tijd opgestaan, snel een ontbijtje, even stofzuigen en de kipjes verzorgen. Ik  nam  de bus naar Groningen , dochter en schoonzoon wonen aan de Grote Markt, daar kom je nauwelijks  met een wagentje bovendien zij de parkeergarages in de binnenstad niet goedkoop. Als grandpa en ik samen gaan, zetten we de auto bij ikea ofzo en nemen  dan een stadskaartje. Gisteren dus een dagkaart gekocht, voor 10 euro kun je dan de hele dag door Groningen en Drenthe reizen, lekker makkelijk.
Dochter lief stond me op te wachten op het station. Eerst een kopje koffie , een heerlijk tamme kastanje cappuccino, zalig ! Daarna verder richting binnenstad. Onderweg kwamen langs Le Souk een Turks/Arabische toko, daar had ik wel al een uur zoet kunnen brengen. Kruiden, noten, allerlei soorten bonen, rijst, couscous, veel in bulk, ook kant en klare gerechten en verse groente. Ik keek mijn ogen uit en mijn neus draaide overuren.

Rond een uur of 12 lunchen bij dochter en schoonzoon thuis. Schoonzoon maakte iets lekkers klaar daar is ie heel goed in.




s Middags op winterjas-jacht voor dochter, goed geslaagd, geen goedkope, wel een goede. Dochter doet zeker 3 a 4 jaar met een jas dat kan wel uit. Natuurlijk naar de Klomp geweest , viel me een beetje tegen hoor, in mijn hoofd had ik er van alles bij voorgesteld ( dat is mijn valkuil ) afijn , wel een zeepkloppertje, een handige trechter en een afwasborstel gekocht. Beter geslaagd bij Sostrene Grene aan de grote Markt , wil je een leuk origineel cadeautje voor weinig geld, dan slaag je daar altijd.

Veel gezien, lekker gekletst , gezellig.

Om een uur of 5 de bus terug genomen. Onze moeder-dochter rol omgedraaid. Zij bracht me naar het station en bij het instappen riep ze me na , " wel even een berichtje sturen als je thuis bent he ! "  :)

liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Het even een berichtje sturen als je thuis bent is zo herkenbaar!
    Zo te lezen een echt heerlijk dagje! zulke dagen moet je vast houden en nog extra lang herinneren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag! In gedachten liep ik met je mee, want al die winkels ken ik ook... En wat fijn, zo'n zorgzame dochter!

    BeantwoordenVerwijderen