zaterdag 9 november 2013

Twee weken geleden kreeg ik van een collega een tas met tamme kastanjes. Deze collega woont midden tussen de landerijen en heeft een groot stuk grond, met oa tamme kastanje bomen, jaloers!!
Iets anders dan poffen hebben we hier nog nooit gedaan, jammer, want tijdens het neuzelen op het net kwam ik me toch een potje heerlijkheid met tamme kastanjes tegen. Vanavond aten grandpa en ik tamme kastanje puree, restje rode kool, draadjes vlees en zelfgemaakte appelmoes. De puree maakte ik als volgt. Ongeveer 500 gr voorgegaarde en gepelde kastanjes aan de kook brengen met een grote, in stukjes gesneden, aardappel. Ondertussen een ui gefruit in wat boter. Toen de kastanjes en aardappel gaar  waren,  het uitje er door gedaan, teentje knoflook en een dikke klont roomboter erbij en met de staafmixer mixen tot een gladde massa. Eventueel wat water of bouillon voor de smeuïgheid toevoegen. Deksels lekker.




Gisteren kwam ik een facebook pagina tegen die ik interessant vond. Het lijkt een beetje op Hanneke's Gulle Aarde ( laatst genoemde vind ik trouwens heel leuk, altijd iets bijzonders.  )



Homesteading / Survivalism | Facebook


Heerlijk zwijmelen en dromen van real homesteading, zucht...

liefs grandma

4 opmerkingen: