vrijdag 7 november 2014

van houtsnippers en walnoten

Deze week haalde grandpa een aanhangwagentje extra compost , kosten 10 eurie, de vorige keer hadden we daar twee wagentjes vol voor :( Grandpa vroeg bij de recycling hoeveel de houtsnippers moesten kosten, 17 euro meneer . Nu hebben we zelf een hakselaar en ook nog wel wat takken die de versnipperaar in kunnen maar lang niet genoeg voor alle paadjes die ik bedekt wil hebben. Vanmiddag moest grandpa van mij dan toch een wagentje vol halen, zo gezegd zo gedaan.  De weegbrug gaf de 200 kilo aan, kosten 7,50 euro , top dat was een mooi bedrag, halen we volgende week weer een wagentje vol want ik wil de oude paadjes ook aanvullen :)

Van een collegaatje kocht ik een grote tas vol walnoten voor 3 euro, daar ben ik als een kind zo blij mee. Walnoten vind ik zo veelzijdig, door de salades, als snackje, door koek, cake en appeltaart!
Bovendien zijn walnoten zowat de gezondste onder de noten. Goed tegen stress en een hoge bloeddruk. Je kan er zelfs thee van zetten!

http://www.walnoten.net/walnotenthee/





liefs grandma












10 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel goedkope walnoten. Hier in het dorp verkoopt iemand ze voor 5 euro de kilo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is idd wat duurder, maar nog steeds goedkoper dan in de winkel

      Verwijderen
  2. in de tuin staat een walnootboom die dit jaar voor het eerst goed gegeven heeft;-)
    Zo leuk en je kunt ze gewoon open knijpen! gr madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Walnoten ben er dol op, hier ook een hele grote oude boom, wij persen er ook zelf olie van ook heeeeerlijk. En op mijn paadjes ligt schapenwol..
    Gr Esther (www.ganzert.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een prachtige site heb je ES . Schapenwol op je tuinpaadjes , hoe dan?

      Verwijderen
  4. Mijn ouders hebben een walnotenboom in de tuin, dat is ook erg lekker. Zo af en toe stoppen ze ons ook een zakjevol toe, en die kunnen we dan weer voor cake en appeltaart etc gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier liggen de walnoten ook standaard op tafel, het staat leuk en is nog goed ook :)

    BeantwoordenVerwijderen