woensdag 10 februari 2021

bijenwas

Er kwam een bestelling van vier bijenwasdoeken binnen. Ik had geen schone bijenwas meer. In een emmer had ik nog ongezuiverde bijenwas liggen. Gisteren smolt ik de was, au bain marie, in een pannetje, goot de hete was door een oude panty en hield zuivere bijenwas over.  Ik gebruik deze niet alleen voor bijenwasdoeken maar ook als bestanddeel in zalfjes en lippenbalsem. Dit is het eerste jaar dat ik bijenwas heb van onze bijen in deze hoeveelheid. Er zitten nog een aantal onzuivere brokken in de emmer en op zolder liggen nog een groot aantal raten die omgesmolten moeten worden.  Zo leuk dit.



Ik kreeg een vraag waar dochter de can met 5 liter shampoo had besteld, dat is bij BigGreenSmile. Je vindt er allerlei mooie producten en heel veel in bulk.

Bij Naturel Heroes besteld ze haar oliën.  Hou je hand op de knip, erg verleidelijk deze sites 


liefs grandma.




2 opmerkingen: