woensdag 3 februari 2021

groene pannenkoek en zaden uitzoeken.

Afgelopen week kwam ik regelmatig het recept tegen van een groene pannenkoek, gemaakt van spinazie, havermout, ei en water. Vandaag heb ik die maar eens gemaakt.


150 gram spinazie

150 gram havermout

2 eieren

200 ml water

peper en zout


Snij de spinazie, doe deze samen met de havermout, eieren, water , peper en zout in de blender en blend dit zeker een paar minuutjes. Laat het vervolgens een half uurtje staan. Is het deeg te dik , beetje water erbij, het moet mooi kunnen uitvloeien in de pan. Bak van het deeg dunne pannenkoeken. Ik maakte een dubbelgeslagen pannenkoek en deed er cheddarkaas tussen. Super lekker ! 



haast een beetje kersterig, zo op het rode stippenbordje :)


Vanmiddag ga ik ook de zaden voor de moestuin uitzoeken, ik heb nog een en ander in een grote plastic bak, eens zien wat ik nog moet bijbestellen. 


Zo langzamerhand kom ik een beetje in de voorjaarsstemming. Ja zo vroeg al, volgende week zaai ik de eerste zaadjes binnenshuis, overjarige zaden zaai ik in bakken en eet ze als kiemgroenten, prima op een broodje of als salade, we gooien niets weg :)

Straks ga ik  naar de molenwinkel om een voorraad meel te halen, daarna nog even een kopje thee drinken bij schoondochter op het dorp, gezellig.


fijne dag, liefs grandma.





6 opmerkingen:

  1. Grandma, bedankt voor de originele maaltijdtips! De groene pannenkoek en de zadencrackers spreken mij wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zo'n groene pannenkoek niet zo heel appetijtelijk ogen. Maar misschien smaakt hij beter dan hij er uit ziet ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HAhaha ja grandpa keek ook even vreemd toen de pannenkoek op zijn bord lag. De pannenkoek heeft hem goed gesmaakt :)

      Verwijderen