zondag 14 februari 2021

Verjaardagen en ijspret

 Afgelopen week "vierden" we de verjaardag van jongste dochter en gisteren was ik zelf jarig. Dochter werd 29 en deze oma 58  jaar, waar blijft de tijd!


Donderdag ging ik bij dochter op bezoek, grandpa was de maandag daarvoor al geweest om mee te helpen met verhuizen en het leggen van de vloer. Ze zijn nu helemaal over naar het nieuwe huis, altijd weer een gedoe zo'n verhuizing :)


Gisteren was ik jarig, 's morgens kwam dochter uit Zutphen met de kindjes, na de lunch togen we naar de visvijver in de buurt, we namen het sleetje mee en een zeer goed humeur. Wat een feest op het ijs. 




's Avonds kwamen zoon en schoondochter van het dorp eten en vanmiddag komt dochter uit Ermelo met haar gezin en dan gaan we wederom naar het ijs :)

Zo grappig om te bedenken dat ik geboren ben in 1963, dat was me nog eens een winter. Mijn moeder lag al een aantal weken in het ziekenhuis en mijn vader kwam net op tijd om mij geboren te zien worden. Hij had een heel avontuur achter de rug, ze hadden toentertijd een vw kever met zo'n klein achterraampje, alles bevroren natuurlijk, een aantal keren was hij in een sneeuwduin beland maar hij heeft het gered. 


Zo nu ga ik even snel wat opruimen hoor, liefs grandma.



 

11 opmerkingen:

  1. Grandma, mocht dat toen al, je man bij de bevalling?
    Ik dacht dat het toen nog jarenlang werd afgewimpeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kregen je ouders de slaapkamer warm met zo'n klein babytje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze deden 2 kruikjes in de wieg en ik had een mutsje op. Ze hadden ook van die straalkacheltjes 😊

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie verjaardagen.
    Wat een verhalen van toen he. Ik ben van 62 maar mijn moeder vertelt ook nog vaak over die speciale winter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA prachtig die verhalen. Ik vond de winter van 1979 ook zo bar en boos én prachtig

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd. Gezellig met de rest van het gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, ja 1963, die winter is een van mijn beste herinneringen aan een winter...op de slee achter een auto (spannend), schaatsen op straat, sneeuwhutten bouwen. Maar ja jij kwam toen net kijken ;)
    2x 29= 58

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, en je hebt het gezellig gevierd als ik het zo lees! Heerlijk zo buiten op het ijs.

    BeantwoordenVerwijderen