maandag 1 februari 2021

Boodschappen, zadencrackers en sparen

Na een zuinige maand konden we weer ongegeneerd boodschappen halen, wat een heerlijkheid. Ik kocht voor iets meer dan 125 euro aan boodschappen, inclusief koopzegels en verse groente en fruit voor deze week. Ik kocht niet de standaard maandboodschappen, gewoon iets minder, de krenterigheid zit nog een beetje in mijn hoofd. We bakken weer ons eigen brood en  ik  maakte zadencrackers volgens het recept onder de link, ik gebruikte alleen geen olie.

je kan ze in nette stukken stukken snijden als ze nog zacht zijn :)


Deze crackers zijn lekker zo lekker. 


Weekmenu 


maandag 

roerbakgroente, ( broccoli, halve rode paprika, champignons, knoflook ) met roerbakmie en vega gehakt. Beetje tahin en wat zwarte sesamzaadjes erover, lekker




dinsdag  

roerbakgroente ( groene paprika, halve rode paprika, knoflook, champignons, boontjes uit de vriezer ) met rijst. We bakken er een eitje bij.


woensdag

gekookte aardappelen, rode kool uit de weck, nepvlees stooflapje en zelfgemaakte appelmoes 


donderdag

pompoensoep met  uienbrood, alles uit de voorraad/vriezer.


vrijdag

marktdag


Ondertussen is het salaris weer binnen en ging er 700 euro naar de spaarrekening, langzaam maar zeker, ooit, wordt het doel bereikt..


liefs grandma



4 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit. Die zadencrackers lijken me wel wat. Eind februari boodschappen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet tussen de middag ovengroente van de Lidl als lunch in plaats van mijn gebruikelijke boterham met kaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is ook een fijn idee, onze dochter uit Zutphen deed me ook zoiets als lunchidee, spruitjes, stukjes pompoen, rode ui , beetje olie, zout en peper , alles in de airfryer en je hebt een prima lunch, zonder koolhydraten.

      Verwijderen