zaterdag 14 augustus 2021

kapotte vriezer, oogst en andere zaken

Granpa heeft een bedrijfje in luchtbehandelingsapparaten, deze ontwerpt hij veelal zelf. Af en toe staat er een nieuwe versie hier in huis om uit te proberen. Zo stond er de afgelopen week  een klein apparaat in de keuken om een aantal ventilatoren te testen op geluid. Ik vond ze allemaal prima te doen, alleen op een gegeven moment hoorde ik toch echt een rare piep. Grandpa kwam eens luisteren , stond er recht voor maar hoorde niets...dat was raar. Ik stond zelf echter in de deuropening en al snel viel het kwartje, de piep kwam uit de kelder, noooooh de vriezer!!! Voor de tweede in korte tijd was de vriezer afgeslagen. Grandpa rammelde eens aan de kast, ik drukte op de aan/uit knop, stekker eruit, stekker erin, helaas. Om half tien 's avond reden we met twee volle wasmanden diepvriesspul naar zoon en schoondochter, die gelukkig een leeg vrieskistje hadden staan. De volgende dag bestelden we een nieuwe diepvrieskast, gisteren werd deze gebracht, ik ben er als een kind zo blij mee. 

Blijkt dat de oude ook al 21 ! jaar oud was ( hadden we niet eens in de gaten, hoe dom is dat ) Al met al zal het ons flink wat schelen op de energie rekening, denk ik.

Vandaag oogstte ik weer spercieboontjes, snijbonen, aardappelen en courgettes. De slakken hebben flink huisgehouden in de moestuin, sla, kolen, wortels, bieten alles opgevroten.


Grandpa is druk bezig in het "bosje". De bijenkasten staan daar gewoon op een soort van bankje. Ik wil graag een echte bijenstal en daar maakt grandpa nu ruimte voor, hoe lief is dat. We hebben plannen om de tuin aan te pakken. De laatste tijd zijn grote delen verwilderd en oooh er staat zoveel onkruid, brandnetels, balsemien, nou ja, beetje een chaos zeg maar.





Dit jaar hebben we voor het eerst druiven, nou dát is een dankbare plant! Prachtig. Ik krijg al visioenen van Kleinfarmhuuswijn :)


Ik ga even  het stalletje bij de weg leegruimen , nog wat dingen uitzoeken en dan ploffen we op de bank denk ik...of we stoken nog even een vuurtje :)


liefs grandma.





4 opmerkingen:

  1. Fijn om je eigen spul te kunnen verkopen. Bij mij lukt dat niet omdat ik in de bebouwde kom woon. Maar vandaag heb ik een capuccino met taart bij de theetuin verdiend met de gift van komkommers en tomaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou kijk aan , dat zijn ook van die leuke dingen, gewoon ruilen met gesloten portemonnee

      Verwijderen
  2. Ik denk ook dat dit flink gaat schelen in de energiekosten!

    BeantwoordenVerwijderen