zaterdag 8 oktober 2022

Boodschappen en weekmenu

Gisterochtend haalden we boodschappen voor aankomende week. Op de markt kocht ik bij de bioboer groenten en twee citroenen. Bij de kaaskraam kocht ik biologische kaas, jeetje mina dìe was duur geworden zeg! Tot slot nog even naar de Boni op het dorp.





De schade bedroeg maar liefst  € 39,63 en dat was voornamelijk te danken aan de kaas, € 17,30 voor 825 gram heerlijke, romige en verreweg onze favoriete kaas. Met dat stuk kaas moeten we welhaast twee weken doen :)


Afijn het is wat is . 


Weekmenu

gisteren, vrijdag, aten roergebakken groenten met rijst en de orientschijf van de Lidl

 Ik kookte een flinke hoeveelheid rijst, één bakje ging in koelkast voor later deze week en één bakje deed ik in de vriezer. 

vandaag, zaterdag, aten we pasta met rode saus en broccoli, alle ingredienten uit de moestuin en wat we verder nog in huis hadden.


zondag, roergebakken boontjes ( nog vers uit de tuin) , rijst uit de koelkast en een tofu-roer-ei 


maandag, zuurkoolschotel met banaan.


dinsdag, zoete aardappel patatjes, sla en appelmoes


woensdag, aardappelen, rode bietjes en een vegaburger


donderdag, moet k nog even bedenken :)


In de koelkast staat nog een restje rode kool, die eten we ergens deze week als salade bij de lunch. Er is ook nog bleeksederij en wat sla, ook dat verwerken in een lunch gerecht, op een wrap, met wat cremefraiche of hutenkase. 


Deze week hebben we nog € 10,37 te besteden aan wat fruit en eventueel verse groenten.


Vannacht moet nog even werken en dan ben ik drie weken vrij, ik neem een aantal plusuren op, en dan nog sta ik eind van het jaar, 39 uur in de plus! 


liefs grandma.



2 opmerkingen:

  1. Heerlijk,je vrije dagen. Al veel plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haha, al heel wat dagen ingepland. Appel en peren dagen, bezoekjes, oppasdagen ivm de herfstvakantie. Er moet nog wat geklust worden en ik heb zelfs een paar dagen "niets" gepland!

      Verwijderen