vrijdag 17 februari 2023

moestuinkriebels

Vanochtend kwam ik uit de nachtdienst het zit er weer op voorlopig :) Morgen hebben we nog verjaardags visite en dan een week zonder afspraken ( zoals het nu lijkt tenminste ). We moeten nodig de benedenboel schilderen, ik wil daar volgende week mee beginnen want voor je het weet is het weer moestuin tijd !! 

Afgelopen donderdag haalde ik alle prei uit de tuin, het was genoeg voor twee maaltjes. Donderdag maakte ik een romige aardappel/prei soep ( echt onze favoriet deze winter) en gisteravond aten we prei, puree en een vegasnitzel.  Er staat nu nog alleen nog wat boerenkool en palmkool op de tuin. Eind februari kunnen de peultjes en kapucijners de grond in, nog eventjes.. nog eventjes . Zondag ga ik de zaden uitzoeken en een lijstje maken van zaden die ik nog moet hebben. We verbouwen wel vaak dezelfde groenten, dan heb ik het over wortelen, rode bieten, bonen, snijbonen, verschillende soorten sla en andijvie, uien, komkommer, tomaat, kolen, aardappelen en kruiden. Onze moestuin is niet zo heel groot maar we kunnen er goed van eten. 



Een nieuw tuinseizoen, heerlijk


liefs grandma.


3 opmerkingen:

  1. Hier is het kriebelen overgegaan in jeuken. Ik zaai peultjes voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik houd het bij microgroenten in de vensterbank. Maar je kriebel begrijp ik wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt dat heerlijk zeg. Soep van prei uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen