maandag 13 februari 2023

Tiny House !!

Allereerst schenk ik even een kopje koffie of thee voor jullie in, gebakje erbij? Wie jarig is trakteert. Vandaag ben ik 60 geworden, jeetjeminos !



Het is natuurljk prachtig om 60 te worden maar ik vind het wel een confronterende leeftijd, hoor...


kijk daar kun je niet omheen, onvermijdelijk is het...



Maar goed, ons Tiny House avontuur was een mooie ervaring. Ik was helemaal verliefd op het huisje. Alles zat erop en eraan, er zat zelfs vloerverwarming en een palletkachel in. Er was een kompleet keukentje, een douche en wc ruimte. Een verstopt eettafeltje die je ook buiten kon gebruiken en  natuurlijk een fijn bed om in te slapen.

Oh en de hond mocht mee.


dat glazen gedeelte is de badkamer

palletkachel

slim opbergsysteem, in de avond schuif je hem naar rechts en is het een gordijn

keukentje


deur naar de badkamer








Het bed en bovenbed. Zie je die grijze stang, daar kon je het tafeltje aanhaken. Aan de buitenkant van het huisje is ook zo'n stang, kun je lekker buiten eten.



Het huisje staat op camping de Voscheheugte in Mantinge, vlak bij het Mantingerveld. De omgeving is werkelijk prachtig.




Er was ook een eethuisje bij,



De eerste avond gingen we daar gezellig eten. Al gauw was het buiten helemaal donker maar binnen was het warm en gezellig, er brandden kleine lichtjes en veel kaarsen, je waande je zo ergens terug in de tijd... aan de rand van de wildernis van het Mantingerveld. Ik zweer het je, na drie wijntjes zag ik een haveloze postkoets met zwarte paarden, de paarden zweetten, rolden angstig met hun ogen, schuim rond de mond en op hun flanken, ternauwernood ontsnapt aan de rovers, veilig aangekomen bij de herberg...

Zouden we kunnen wonen in een Tiny Huisje ? Nee, niet met ons tweetjes, we hebben allebei nogal wat persoonlijke ruimte nodig zeg maar, ahum. Wel hebben we veel inspriratie opgedaan, hoe je oude matrialen kunt hergebruiken, handige oplossingen voor kleine ruimtes.
Het was een mooie belevenis!

Wil je ook eens zo'n huisje huren of gewoon eens even binnenkijken bij de huisjes ( foto's) kijk dan even bij Tralaluna , echt zo leuk !


liefs grandma.










6 opmerkingen:


  1. gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ja, ik vond het ook echt een : ding" om 60 te worden. Het idee dat je dan naar de 70 loopt en in je hoofd ben je nog zo jong....'Wat heerlijk zo'n ervaring in een tiny house. Ik zou er wel in mijn eentje in willen wonen maar met 2 lijkt het me net te onhandig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja in je eentje, ik zou dat ook zo doen. K ben gek op grandpa maar we hebben echt allebei onze ruimte nodig, nog afgezien van al zijn spullen, gereedschap , muziek installatie enz enz

      Verwijderen
  2. Ziet er allemaal heel leuk uit en zeker prakties ingericht, echt over nagedacht.
    Leuk verslag ook Wij hebben in het begin van onze relatie veel tijd doorgebracht in een kamer en een wc en badkamer bijna buiten en een hele koude slaapkamer de eerste winter. Dat hebben we overleefd samen. Maar partner heeft heel veel buitenruimte nodig dat vind ik ook heerlijk en een hele grote schuur voor al zijn spullen.
    Nu wonen we in een gewoon huis, kamer en keuken beiden 6x4 en slaapkamers boven. Grote schuur eraan. En gelukkig heeft partner op 2 km een stukje land met een hele grote schuur en bijgebouwtjes. Heb ik alleen de lusten van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ervaring. Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! En wat een leuk gezellig cadeau :)

    BeantwoordenVerwijderen