woensdag 27 december 2023

December drukte 2

Logeerpartijtje en kerstdagen zijn voorbij dus tijd voor een tuusendoor-blogje.

De kleinkinderen uit Ermelo kwamen een nachtje logeren, we hadden ze alle drie tegelijk deze keer. Natuurlijk haalden we ze op bij de Ikea in Zwolle, dat is mooi op de helft . De eerste dag deden we rustig aan. We bakten pannenkoeken, zwaaiden grandpa uit want die had klein muziekoptreden op een Coa locatie in de buurt. We keken een filmpje en togen in het donker op pad. Onze derde buurtjes hebben varkens achter in hun bosje, we gingen dus op zwijnenjacht. We struikelden over takken en stenen, ik liet ze schrikken :), gillend en joelend in het donker. We hebben de varkens niet gevonden, ze waren al geslacht natuurlijk.

De volgende dag gingen we naar het zwembad, lekker spelen en zwemmen. Aansluitend leverden we de liefelijke druktemakers weer af in Zwolle.

We zouden kerst bij zoon en schoondochter van het dorp kerst vieren, ik vind dat ideaal, schoondochter heeft een kinderopvang aan huis, dus speelgoed in overvloed. Helaas werd ze ziek en ondanks het feit dat ze eerste kerstdag redelijk opgeknapt was, vierden we kerst toch maar bij ons. We waren als gezin kompleet, alle 18 ! dat is vrij uniek. Iedereen nam wat te eten mee en de kinderen vermaakten zich prima. Kleinzoon van het dorp kwam op zijn step, die step gebruikten ze als zaklamp zodat ze in het donker met brommertjes in de tuin konden racen. De oudsten hadden wat vuurwerkrommel meegenomen, ook leuk beetje knallen ( geen zorgen om de huisdieren hoor, er lagen twee honden en twee katten heerlijk te relaxen voor de kachel)

Tweede kerstdag gingen we bij schoonouders op bezoek, ach ach ach wat zijn ze oud en moe. Schoonvader is eigenlijk alleen de ochtenden op, hij wil  na zijn middagdut niet meer uit bed. Schoonmoeder was een week terug gevallen en nadien voelt ze zich ook niet meer zo fit. Evengoed zijn ze gezellig en in voor een grapje, zo positief.

Vandaag hebben grandpa en ik de garage opgeruimd, waar die rommel vandaan komt is mij een raadsel, als er ergens iets rommeligs ligt scharrelt er in no time allerlei zooi bij, bizar. We hadden een aanhangwagentje vol troep, grandpa is nu naar de stort, weg met die rommel.

Is het bij jullie ook zo nat, ons kippenhok is een en al modder, bij zoon is de geitenwei ondergelopen en bij liefste zus in de Steeg staat het waterpeil van de Ijssel heel hoog.

Ik heb voor morgen een to-good-to-go broodpakket bij Ekoplaza besteld, dan hebben we een voorraadje in de vriezer, want volgende week, lieve mensen, begint de sobere maand! Wij hebben er weer ontzettend veel zin in!



liefs grandma


7 opmerkingen:

  1. Vandaag was ik op de stort om mijn normale dingen te brengen, papier, flessen en plastic. En het was goed te zien dat er veel mensen hadden opgeruimd de afgelopen dagen. Ik vind het altijd leuk te kijken wat een ander brengt en dat was nu echt anders dan anders.
    Ik heb zelf mijn kerstversiering gesorteerd, heb veel te veel en ipv dat pas te doen met boom aftuigen dan ben je in een andere mood. En ook wat er nu nog in de boom hangt en op dressoir staat gaat goed bekeken worden en zal ik ook streng zijn.
    Maar ik breng het nog niet naar de kringloop, doe ik in oktober als ze de nieuwe kerstmarkt al optuigen, kan het meteen de winkel in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar heb ik mn kerstspullen uitgezocht, veel was niet meer compleet of gewoon kapot of overbodig. Fijn he , opruimen en wegdoen.

      Verwijderen
  2. Wat een gezellige boel moet dat geweest zijn! Leuk om te lezen hoe jullie kerst hebben gevierd. Hier was het rustig, dat vinden wij dan weer fijn. Ik heb ook een opruimactie op het programma staan, mijn kledingkast is aan de beurt. Doe ik volgende week, dan heb ik nog een weekje vrij. Fijne jaarwisseling alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brigitte kaandorp heeft daar een mooie voorstelling van:
    https://youtu.be/O8Sf5-YqbJA?feature=shared

    BeantwoordenVerwijderen