maandag 18 december 2023

December drukte

Zo mijn werkblokje van vier nachten zit er weer op, ik ben nu vrij tot oudejaarsdag, dat is een heerlijk vooruitzicht. Morgen ga ik met mijn zus naar Deventer, we logeren een nachtje in een hotel en gaan lekker de stad in. Helemaal  leuk! Donderdag een huis-opruim-dag en vrijdag komen de kleinkinderen uit Ermelo een nachtje logeren, vakantietijd hè. Dan volgt de kerst, eerste kerstdag is familiedag, tweede kerstdag zijn grandpa en ik met ons tweeën , misschien gaan we nog even op bezoek bij schoonouders, maken we vast een wandeling en koken we samen ons kerstdineetje voor twee.

In alle drukte proberen we ook onze rust te pakken, want ja, ik merk dat ik dat af en toe echt even nodig heb. Afgelopen week konden we ons kerstpakket ophalen en aansluitend zouden we als collega's even de stad in om iets te drinken, ik voelde me echter zo druk in de kop het hoofd dat ik gewoon niet gegaan ben. Ik zou 's nacht mijn eerste werknacht hebben en zag het opeens niet zitten om van te voren nog van alles te ondernemen. Dit is voor mij een teken om het rustig aan te doen, voor een beter overzicht, zeg maar.

Het kerstmarktje was erg gezellig, er waren maar zes kraampjes, evengoed hadden schoondochter en ik redelijk wat verkocht. Dit was de laatste kerstmarkt op het erf van Villa Vita, echt jammer. 









 
Deze rakkers waren er ook..




..en deze 






Bij Villa Vita hbben ze een heuse kinderboerderij met paarden, pony's, ezels, kippen, eenden, varkentjes, alpaca's, emoe's en schapen, verder een aantal cavia's en konijnen. Zo leuk!


Eén van mijn collegaatjes had er ook een kraampje, nadietijd ging ze met me mee naar huis, we aten pompoensoep en stokbrood met smeerseltjes, lekker kneuterig. Om 20.30 uur zaten we alweer in de auto voor een vergadering op het werk, tot 22.30 uur, tja nachtzusters hè, die vergaderen in de avond.


Zo nu ga ik nog even een kleine bestelling klaarmaken en dan bankhangen met grandpa.


liefs grandma.






2 opmerkingen:

  1. Is inderdaad decemberdrukte geweest. Slim dat je de beslissing nam om niet te gaan. Het heeft mij jaren gekost om niet overal in mee te gaan.
    Gezellig blogje weer. Fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen