zaterdag 17 augustus 2024

moederdochterdag en een prepdag

Gisteren hadden jongste dochter en ik onze jaarlijkse moederdochterdag. We gingen naar de Zwaluwhoeve voor een heerlijke dagje wellness. Sauna in sauna uit, lekker zwemmmen, dobberen in het zoutbad èn we hadden ons ingeschreven voor het Banja ritueel, ik kan je vertellen dat was een hele belevenis. Hier kun je er van alles over lezen. Ik moet zeggen dat ik zo weer zou doen, ondanks de hitte. Het was zo gezellig en relaxed. Gewoon samenzijn, lekker eten en ontspannen.

Ik was gisteravond pas om 22.30 thuis :)

Vandaag had ik een prepdag. Ik haalde weer boontjes en snijbonen uit de moestuin, plukte vlierbessen en haalde opnieuw een grote krop andijvie uit de tuin. Ik weckte de bonen ( 4 potten snijbonen, 2 grote potten sperciebonen ). Kookte van de vlierbessen, wat val appeltjes en bramen (oa die ik met Nora had geplukt) een pannetje jam, genoeg voor 4 potten. 


mooi eenvoudig potje met heerlijkheid


De andijvie werd geblancheerd en na het afkoelen in de vriezer gedaan.





Ik bakte nog een Iers rozijnen brood en ook daar gingen een aantal plakken van in de vriezer.


lekker met roomboter en de vlier/braam/appel jam


Van een zakje gemengde noten van Aldi maakte ik noten muesli. De noten deed ik even in de blender totdat ze grof gemalen waren, vervolgens deed ik er een eetlepel kokosolie, een eetlepel speculaaskruiden en wat druppeltjes stevia door, goed mengen. In de over roosteren op 180 graden tot de muesli net mooi bruin wordt. Af laten koelen en in een goed sluitende pot bewaren.




te koop bij ekoplaza





Tot slot haalde ik 3 koolrabi's uit de tuin en maakte daar met room, knoflook, tijm, peper, zout en geraspte kaas een ovenschotel van. Ik dacht daar ook iets van in te kunnen vriezen maar we hebbem alles lekker opgegeten 😂


voor nu, een fijne avond 

liefs grandma.


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n verwendag en dan zeker met je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met dochter heb ik elke maand een lunch en winkel dag. Sinds haar vader is overleden ontvang ik, ondanks dat we al 30 jaar gescheiden waren, een nabestaanden pensioen. Het gewone pensioen hadden we bij echtscheiding weggestreept. Maar dat nabestaanden was grotendeels een verrassing, ik wist van een deeltje maar geen idee dat dat me 100 euro per maand zou opleveren in totaal.
    We gaan er dus lekker van lunchen en kopen er extra dingen voor en genieten er samen van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drie koolrabi’s maar liefst. Wat een geweldige overvloed heb jij gekweekt.

    BeantwoordenVerwijderen