woensdag 28 augustus 2024

Oppasdagen, keukenrenovatie en er even tussenuit.

Begin vorige week paste ik nog 2 dagen op de kleinkinderen in Ermelo, voor t gemak bleef ik een nachtje in de buurt slapen. We gingen naar een speeltuin en we gingen zwemmen. Jongste dochter en Mingus kwamen ook nog even langs, het was weer gezellig. Op woensdag gingen we bij mijn schoonouders op bezoek in Odoorn, ze waren in hun goede doen 😊

Woensdagnacht kon ik niet slapen, de drukte vloog me naar de keel, vooral het gevoel er móet nog zoveel, de tuin maar bovenal de keuken. Dat project duurt en duurt maar. Om 04.30 uur maakte ik voor mezelf een kopje koffie, het klinkt raar maar soms helpt me dat om in slaap te vallen. Helaas deze keer niet. Om 05.30 zat ik aant ontbijt en om 07.00 was er al heel veel geschuurd en klaar om geschilderd te worden. Toen grandpa om 08.00 uur niets vermoedend beneden kwam, kreeg hij de volle laag van mijn grammietigheid, DAT HET VEELS TE LANG DUURDE VOOR DE KEUKEN KLAAR WAS, IK NIKS AAN DE VAKANTIE HAD EN NEE WE GINGEN NIET KAMPEREN DIE WEEK!!!! Niet helemaal eerlijk want de beste man had al een groot aantal lade frontjes geschilderd en hij had ook uitgevogeld wat de beste manier was om de kastjes naar laatjes om te bouwen. Lang verhaal kort, die dag en de dagen erna is er heel wat werk verzet .





Afgelopen maandag was al het schilder-en sauswerk af. Grandpa zette de eerste kastjes om naar ladenblokjes, het einde was in zicht.

Ik reserveerde een plekje op camping De zoete Aagt want dat hadden we wel verdient vonden we allebei, er even tussenuit.

Deze camping is zo heerlijk rustig, we komen helemaal tot rust.

Vrijdag gaan we weer naar huis en dan maken de keuken helemaal klaar ende af.


Voor nu, liefs grandma




11 opmerkingen:

  1. stressvol allemaal. Even er uit was nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grammietigheid....die ga ik onthouden 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grammietig, Grammmieterig, Gremietig. Allemaal goed-Drentse woorden voor nijdig, korzelig of geërgerd volgens het woordenboek van de Drentse dialecten van Geert Kocks. En als geboren en getogen Drent ken ik nog wel een paar woorden die dezelfde betekenis hebben. Ik woon al sinds 1964 niet meer in Drenthe, maar gebruik mijn moerstaal nog steeds als het kan.

      Verwijderen
    2. En met veel genoegen zo te horen, Willem.

      Verwijderen
    3. Inderdaad, nog steeds met veel genoegen. Het Midden-Drents van onze kindertijd is nog steeds de omgangstaal tussen mijn broers en zussen, ondanks dat we bijna allemaal buiten Drenthe woonden tijdens ons werkzame leven. Merkwaardig genoeg zijn alleen mijn oudste broer en ik niet bij het bereiken van de pensioenleeftijd teruggegaan naar d' Olde Lantschap.
      Wat me wel een aardig weetje lijkt: een vrij zuivere vertaling van 'dialect' is dagelijkse (omgangs)taal. Dit even voor de mensen die wat neerbuigend doen over dialecten, die ik liever streektalen noem.

      Verwijderen
  3. Opkroppen en dan lucht geven. Het heeft kennelijk geholpen. Je werkt hard genoeg, ik begrijp dat je er helemaal doorheen zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat is zeker verdiend! jullie werken zo hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me je gevoel van stress best voorstellen. Maar fijn dat je nu goed kunt ontspannen op de camping!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gebruiken jullie speciale verf / afwerking? Het ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor gewone verf , op kleur gemengd . Wel op terpentine basis omdat het een keuken betreft.

      Verwijderen
  7. Haha grappig en herkenbaar. Soms ben je er klaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen