zaterdag 31 oktober 2020

Horizon vernieuwing

Al vanaf de zomer zijn ze, net over de grens, in Duitsland bezig met het plaatsen van 16 windmolens. Het zijn echt hele grote. Nu is er, in deze omgeving in het algemeen bijzonder veel protest tegen de windmolens, ik begrijp dat, jazeker vooral als deze binnen 2 á 3 kilometer van je huis geplaatst zullen worden. Toch heb ik liever windmolens dan een zonnepark of erger een kerncentrale.

Deze joekels, die zo'n 12 kilometer verderop staan, ik vind het wel wat hebben, een soort van horizon vernieuwing :)



 


  Deze week kregen we een folder in de bus daar stond in " eerst besparen en dan opwekken " goeie !

Eens te meer voor mij een opsteker om het energieverbruik in de gaten te houden. 


liefs grandma

9 opmerkingen:

  1. Als je heel dichtbij woont,schijn je lawaai te horen. Helaas met warmtepompen ook. Maar eerst bezuinigen,geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Warmtepompen kun je isoleren tegen t lawaai heb ik me laten vertellen:)

      Verwijderen
  2. Inderdaad meer lawaai als je dichterbij woont. Bovendien is dan de uitkijk op zulke hoge palen met wieken niet zo mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo aan de horizon vind ik het wel wat maar dichtbij....

      Verwijderen
  3. In onze omgeving staat en verschillende in rijen van 6. Er waren plannen om die te vervangen door veel hogere. Onze overbuurman zou daar waarschijnlijk last van hebben gekregen en heeft zich enorm ingezet om dat tegen te houden en met success. Er is een andere opstelling bedacht die veel beter in het landschap past en goedkoper is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een positieve manier om er naar te kijken. Ik heb ook altijd het idee dat windmolens op zich toch een positieve werking hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik kwam toevallig op je blog en lees met plezier je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen