zondag 4 oktober 2020

laatste vakantiedag, laatste moeder/dochter/schoondochterdag én een opgeruimde kelder.

Vandaag is onze laatste vakantiedag, vannacht draai ik weer een dienst, de eerste van vier op een rij. De vakantie duurde een maand maar was in een oogwenk voorbij.

Afgelopen week hadden dochter uit Zutphen en ik onze moeder/dochterdag, we gingen gewoon shoppen in Emmen en we zijn allebei goed geslaagd. We lunchten bij Brownies en Downies en dronken iets bij café Plein, heerlijk dag.

Dochter bleef slapen en de volgende dag togen we naar het huis van jongste dochter om Mingus te knuffelen en om wat huishoudelijke karweitjes te doen, jeweetwel badkamer schoonmaken, stofzuigen, dweilen en een beetje de was wegwerken. Aah het ventje veranderd met de dag , hij is prachtig. 

Dochter en schoonzoon maken het ook goed gelukkig :)


Op de terug haalden we schoondochter op en met z'n drieën gingen we heerlijk uit eten bij La Cubanita.

Goed gezelschap en lekker eten zal ik maar zeggen :)


Een van de dingen die ik echt moest doen deze vakantie was de kelder opruimen. Ik zie daar altijd tegen op. De vriezer ontdooien, rommel opruimen, wij zijn van die mensen die spulletjes, die in de weg staan, snel even in de kelder zetten, met als gevolg een berg lege potjes, vazen, verfblikken op de vloer van de kelder. Ik wilde ook een beter overzicht in de rekken, de vriezer verplaatst en er moest een kast komen voor de verfblikken, wat haalt een mens zich op de hals hé.


voor, 

een gang vol meuk


alles aan de kant om de vriezer te verplaatsen


en na,

meerdere rekken naast elkaar


apparaten op de plank


de vriezer en de verfkast


de gang weer begaanbaar.

Alles op zijn plek, nu de planken weer vullen tot het maximale wat ze kunnen dragen hahahaha

Vanmiddag doen we rustig aan, ik denk dat ik nog een dutje ga doen ofzo..en daarna eten koken voor twee dagen, dat scheelt zoveel tijdens een nachtdienst-periode. Ik maak vanavond zelfs het ontbijtje voor morgenvroeg, als ik dan thuis kom eet ik dat lekker op en schuif dan hops tussen de lakens.


liefs grandma.




3 opmerkingen: