vrijdag 25 september 2020

€ 1,50 dag

Gisteren dan de € 1,50 dag. Grandpa deed in eerste instantie niet mee voor een keertje, totdat ik de lunch klaarmaakte :)


Boodschappen.

havermout € 0,50 cent bij Jumbo kiek es eem

Bij de groenteboer kocht ik,

spinazie

2 eitjes

1 banaan

1 ui

2 champignons



Gratis, van een kameraad van grandpa, 

2 appels

4 stoofpeertjes

De aardappelen kwamen van het land, na het rooien blijft er nog wel eens wat liggen. Ik weet niet of ze een nieuwe rooimachine hebben maar dit jaar lag er maar erg weinig :) 

Ik wilde ook nog vlierbessen plukken maar die deden het hier in de buurt niet zo goed, tot mijn verbazing waren er nog wel heel wat bramen, gelukje !!


Van de bramen en een paar suikerzakjes maakte ik een jammetje, ik hield een paar over voor t ontbijt.


Ontbijt, havermoutpap gemaakt met een cupje koffiemelk en wat water. Beetje suiker erdoor en getopt met verse bramen.



Lunch, havermout pannenkoekjes van gemalen havermout ( gemalen in de blender ), 1 ei, cupje koffiemelk en water, snufje zout.

lekker met warme bramenjam en een halve, in plakjes gesneden, banaan.



Tijdens het bakken van de pannenkoekjes kwam grandpa binnen, of ie er ook wat van mocht, zekers er was genoeg deeg :)

Voor het avondeten kookte ik de aardappelen en de stoofpeertjes. Bakte een fijn gesneden ui met de in plakjes gesneden champignons en deed er een handvol spinazie door. Tot slot het tweede ei erdoor. De rest van de spinazie deed ik als salade op een bord, deed daar de omelet op, aardappelen en stoofpeertjes erbij, nomnom.




Tussendoor at ik de ander helft van de banaan en een appel. Ik had aan het eind van de dag nog een appeltje over,


5 opmerkingen:

  1. Jij zou les kunnen geven in creatief koken met weinig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon op Tholen en we hebben veel aardappel en uienteelt in de buurt. Ik kijk altijd waar wat staat, maar dit jaar waren de aardappelvelden op een na meteen helemaal geegaliseerd. Alleen op een veld lagen diverse hopen en heb ik veel geraapt. Het zijn natuurlijk wel de kleintjes die er liggen, krieltjes eigenlijk. Ik kook ze en dan is de schil er makkelijk af te halen.
    Voorlopig voor paar maanden voorraad, en regelmatig check of er geen rotte tussen zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een recepten vlog, blog of kookboek? Jij kan dat! Wat een inspiratie. Maakte gisteren pannenkoeken. Dit keer met venkelzaad. Was erg lekker. Er bij rucola en een van de laatste tomaten.
    Ik heb nog havermout staan. Voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit allemaal. En wat aangenaam budgetvriendelijk!

    BeantwoordenVerwijderen