donderdag 3 september 2020

€ 1,50 dag bij Albert Hein.

Eergisteren toog ik naar de AH voor de € 1,50 boodschappen. ( € 1,50 per persoon, per  dag )

Goed geslaagd al zeg ik het zelf.

Komt ie,





een halfje bruinbrood
een kuipje smeerkaas
een pak macaroni
spinazie á la crème
een bolletje mozzarella
1 tomaat

1 eitje ( 0,15 cent, stalletje langs de weg )
4 appels ( gratis )


En zo kom ik op precies 3 euro.

De appels komen van een grote appelboom waar iedereen wat van kan plukken. Deze boom staat bij een vriendin in de straat, de grond ligt bezaaid met gevallen appels.




Deze keer kon ik ook gewoon iets bakken en wel in Gkazas olijfolie. Via een hun site kun je een gratis blikje olijfolie bestellen.



super schattig blikje.

Gisteren plukte ik, tijdens het hondje uitlaten, nog een bakje vol bramen en kookte daar, met de inhoud van vier suikerzakjes, een jammetje van.




Verder plukte ik vandaag nog een handvol jonge brandnetels.


Vanmorgen startten we de dag met geroosterd  brood met jam. Grandpa nam één broodje en ik twee.


Grandpa had vijf boterhammen in zijn lunch box, één boterham met smeerkaas en vier met een verdund eitje ( eitjes klutsen, cupje koffiemelk, beetje water jeweetwel), gekruid met peper, zout en paprika. De man had zelfs een koekje als extraatje :)
Als fruit een appel.


Voor mezelf bakte ik, tussen de middag, een brandnetel/tomaat/smeerkaas tosti.

Ik een koekenpan bakte ik een stukje tomaat en de brandnetels in een scheutje olijfolie. Vervolgens smeerde ik een dikke laag smeerkaas op een boterham, deed daar het tomaat/brandnetelmengsel op, daar weer een tweede boterham bovenop en bakte er toen, in de koekenpan, een tosti van. Super lekker !








Vanavond aten we een pastaschotel uit de oven.

Gekookte macaroni, verwarmde spinazie in een ovenschaal, mozzarella erover met de overgebleven tomaat, even in de oven. Prima eten.



Tussendoor at ik twee appels.

We hebben nog 1 appel, 1 boterham en een beetje jam over. Ik denk dat ik van de appel en de jam een compote maak en het broodje rooster. Dan hebben we vanavond nog een lekker hapje, fijn.

Rijke dag!

liefs grandma.



5 opmerkingen:

  1. Perfect weer. Gevarieerd. Het oogst seizoen helpt daarbij. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja er is nog zoveel in de natuur te vinden, echt fijn en een welkome aanvulling op het menu met zo'n klein budget.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er allemaal heel lekker uit. En wat had je veel voor een klein bedrag bij AH.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De basics van AH zijn echt goed te doen als je weinig te besteden hebt☺

      Verwijderen