donderdag 24 september 2020

We zijn weer thuis.

 Afgelopen maandag kwamen we weer thuis. We waren fijn met de camper op pad geweest,  naar Dwingeloo, Grollo en Norg. De kleinkindjes van het dorp kwamen twee nachtjes logeren op camping "de Berenkuil". Het was prachtig weer en de jongelui hebben heerlijk gespeeld. Een aantal weken geleden was ik daar ook met dochter uit Ermelo en de kinderen, zij had deze camping ontdekt en werkelijk wil je fijn kamperen met kinderen dan is De Berenkuil fantastisch. 

Afgelopen dinsdag was ik bij jongste dochter, schoonzoon en de kleine Mingus om een dagje mee te helpen. Heerlijk baby knuffelen :)

Woensdag moest ik echt iets gaan doen in de moestuin. Zo grappig, op vele blogs zie je de late oogst kistjes. Hier net zo. We aten zelfs nog een lekker maaltje boontjes, het waren de laatsten van dit seizoen denk ik.






Naast kolen, wat late wortels, courgettes, pepertjes, een pompoentje, bietjes, ui, ed, plukte ik ook de kromme appelboom leeg. De grote appels op de voorgrond zijn Schone van Boskoop, de eerste oogst van deze boom.


De kas werd, op een plant na leeggehaald, de rode tomaatjes liggen in de koelkast, van de groene maakte ik een chutney, naar het recept van Diana's mooie moestuin, hier vind je het recept.



gekookt op het petroleumstelletje

Er waren ook nog wat gele frambozen :)

zo lekker !



Vandaag had ik een € 1.50 dag, grandpa deed niet mee deze keer, morgen meer hierover.

liefs grandma.




3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijke vakantie,om aan terug te denken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluk met het weer. Late bonen nog. Ik heb vandaag mijn moestuinplan verfijnd. En een overzicht gemaakt van de bemesting voor volgend jaar. Slechts 1 keer inkopen doen. Shoppen is zo’n tijdverspilling.

    BeantwoordenVerwijderen