zondag 13 september 2020

Een nieuw bijenvolk en een stoofpeertjesdag

Afgelopen week appte één van de bijenmannen of ik nog belang had bij een bijenvolk, ohjaaaa zeker ! We begonnen dit bijenjaar met maar één volk. Van de vijf volkjes had maar eentje de winter overleefd.. Afgelopen zomer kocht ik nog een ander volk met bijzonder zachtaardige bijen, dat volk staat hier thuis op het erf, samen met een jong volkje, een afleggertje van het grote ruige volk uit Anna's tuin.  

Afgelopen vrijdagochtend haalden grandpa en ik het bijenvolk en brachten deze naar Anna's tuin. Ik deed het vliegplankje open en de bijen namen hun nieuwe gebied in, zo bijzonder om te zien. Ze hebben daar een rustig plekje aan de rand van een mooi gebied. 


prachtig he !

hier staat de kast , nog geen 50 meter van het zonnebloemenveld.
 

Zaterdag vierden we de verjaardag van grandpa en schoondochter van het dorp. Het was weer gezellig met de kinderen en kleinkinderen. Hoogzwangere jongste dochter en man waren er vanzelfsprekend niet. En nee, de kleine baby is er nog niet, oh dat wachten hé :)

Vandaag hadden grandpa en ik een stoofpeertjesdag, van verschillende mensen kregen we peertjes , heerlijk.

De eerste lichting zit in de potten. Volgende week de tweede batch.





Aankomende week gaan we nog een paar dagen met de camper op stap, we blijven een beetje in de buurt. 

tot snel, liefs grandma.






2 opmerkingen: