dinsdag 1 september 2020

1 september, nieuw begin :)

 Tjonge jonge dat is lang geleden he. Maar ik ben er weer en zit vol nieuwe ideeën en plannen..
Even een update. In juli hadden we de tweede moeder/dochterdag, met jongste dochter. We gingen deze keer niet shoppen maar naar Bad Nieuweschans. Een dag heerlijk ontspannen, lekker warm water, een ontspanningsmassage en natuurlijk een goedverzorgde lunch. Dochter was toen 7 maanden zwanger en vond het heerlijk om gewoon maar lekker in het water te dobberen. Ze is prachtig zwanger, hoewel de zwangerschap niet meevalt. De corona gooide roet in het eten en ook lichamelijk valt het niet mee. Een week geleden hadden we een babyshower , dat was heel gezellig, veel kadootjes, lekkere hapjes en lief gezelschap.
Over een dag of tien is de uitgerekende datum, zo spannend weer. Ja je kan wel zeggen , hé grandma , dit is nummer acht, maar echt, het is weer net zo spannend.
De nieuwe baan kost me toch behoorlijk wat energie, ik wil alles direct goed doen en ja, dat gaat natuurlijk niet. Ik werkte een aantal blokjes van vijf nachten, drie en vier nachten. Slapen gaat overdag eigenlijk beter dan 's nachts, hoe bizar is dat !
De moestuin had wat te lijden van de droge zomer, gelukkig hadden we nu grondwater om mee te sproeien. We hadden een goede oogst, bonen, bieten, sla, tomaten en het fruit deed én doet het super. We hadden enorm veel pruimen.


Zo zat ik onder de boom de oogsten te verwerken. In dit geval de pruimen.

We hadden logeerpartijtjes, om de beurten kwamen de kleintjes logeren. Eerst de kindjes uit Zutphen, daarna de kindjes uit Ermelo. Met dochter uit Ermelo en de kindjes ging ik nog kamperen in een tent. Het was een goede zomervakantie. Alleen met de kleinkinderen van het dorp hebben we nog niets ondernomen. Dat doen we binnenkort :)
In augustus hadden vriendin en ik drie marktjes op camping Het Buitenland, zo gezellig als het daar is, heel gemoedelijk. We hebben goed verkocht en hebben ruige plannen voor volgend jaar. Schoondochter van het dorp gaat ook meedoen, en de moeder van vriendin, en collega vriendin met haar vriendin, aaah grote gezelligheid.
De bijen doen het goed, de bijenkasten zijn vol met honing,  ik hoop dat ze de winter doorkomen.
Afgelopen donderdag was ik bij de bijen in Anna's tuin, we waren flink aan de klets terwijl ik mijn pak aan deed. Ik heb toen één rits een klein stukje open gelaten. Zo'n klein gaatje is genoeg voor boze bijen. Voor ik het wist had er een bij net onder mijn oog geprikt. Verdikkeme dat deed pijn. De volgende dag had ik een dik-oog.

Echt fraai! De volgende dag was het nog erger, die foto laat ik niet zien 😂 !


Gelukkig was het zondag over, geen dik-oog op de markt

stalletje op de markt
                                                           

Ik hebben nu vakantie, grandpa moet alleen donderdag nog werken en dan hebben we vrij tot en met 4 oktober, zo luxe.
Deze week doen we ook weer een 1.50 euro dag. Ik heb de boodschappen al in huis.
Voor nu een fijne avond.

liefs grandma.




4 opmerkingen:

  1. Ai, niet fijn zo'n steek bij je oog. Wel leuk om je eens te zien, ik had een heel ander beeld van je gemaakt in mijn hoofd. Begrijpelijk hoor, die spanning bij de zwangerschap. Geniet van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) weinig flatteus bovenstaande foto, er staan wel betere foto's op de blog hihi . Ik ben nu wel heel benieuwd hoe je beeld van mij in je hoofd was, wahahaha.

      Verwijderen
  2. Begreep dat het niet meeviel die nieuwe baan. Gefeliciteerd met het nieuwe kleinkind in wording. Heel goed een mooie marktkraam. Ik ben allergisch voor stekende bijen. Het heeft bij jou gelukkig niet lang geduurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei lastig die allergie. Zoon van vriendin moet helaas zijn bijen wegdoen ivm zijn allergie, de laatste keer dat hij gestoken werd moest er een epi-pen aan te pas komen...

      Verwijderen