vrijdag 22 november 2013

groente

Gisteren kwam de nieuwe bestellijst van de tuinzadenhandel binnen. Kijk daar word ik nu blij van. De laatste groente ,zoals boerenkool, prei en een paar kroppen andijvie staan nog in de tuin maar het dromen over de tuin van volgend jaar is alweer begonnen.
Er zijn nog zaden over van afgelopen jaar die bewaar ik een grote tupperware bak in de kelder. Natuurlijk moet er van alles bij besteld worden, bonen, aardappelen, rode bietjes enz. en ook iets onbekends, een vergeten groente zeg maar. Al bladerend zie ik de meest fantastische groenten voorbij komen. Zo heel groot is de moestuin nou ook weer niet en de keuze is zeer groot. Ik voel me net een kind met een speelgoedboek van B.rtsmit of die anderejeweetwel. ( bij ons thuis steevast het grote ontevredenheidsboek genoemd, dat even terzijde )

Afijn, er is nog tijd  genoeg om te mijmeren en uit te zoeken.

Ik verheug me op de komst van een pakket vol zakjes zaden , vol belofte en vol heerlijkheid



liefs grandma

4 opmerkingen:

  1. Wat lekker om je nu al te kunnen verheugen op de moestuin van volgend jaar!
    Ik ben benieuwd welke "vergeten groente" jullie gaan kweken.
    Fijn hè, om (h)eerlijk te kunnen eten van je eigen werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier word er ook al verheugt op het volgende seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In februari begint het al he, grote heerlijkheid. :) pompompom

      Verwijderen