donderdag 7 november 2013

tuin

Gistermiddag mezelf getroost met het verwerken van 2 kilo stoofperen in rode wijn saus met kruidnagel en kaneel, alleen van de geur word ik al warm van binnen :) vanmorgen waren de potten afgekoeld en nu staat het heerlijk perenspul op de plank in de kelder.

Voor vandaag alle afspraken en plannen afgezegd, geen liefste zus of bezoek aan oudste dochter en kleinkinders, even pas op de plaats

De dag rustig begonnen met koffie en een sapje, daarna de tuin in, t is hier prachtig weer. Ik maak de bedden in de groentetuin alvast zover klaar dat volgende week de mest erop kan. Het bonenbed voor volgend jaar behoeft alleen compost en stro, een ander bed heeft een lading geitenpoep gehad , hoeft dus ook niet, die bedden maak ik helemaal winterklaar. Nice.
Veel bladafval en oost indische kers op de composthoop gegooid, paadjes bladvrij geharkt, laatste snijbiet eruit en een praatje met de buurman gemaakt. Hij had een heerlijk recept voor erwtensoep en bonensoep, dat even terzijde.

Straks naar de groenteboer voor extra aardappelen en uien. Dit jaar had ik weinig aardappelen gepoot , ik wilde eerst eens zien hoe de groentetuin het deed. Onze eigen aardappeltjes zijn bijna op, vandaar. 
Er ligt nog een mooie rode kool in de kelder die gaat vandaag nog in de weckpotten. Grote heerlijkheid. 



liefs grandma

4 opmerkingen:

  1. Je bent lekker aan het wecken geslagen lees ik wel. Wat is het toch een geweldig gevoel dat je zelf je eten kunt verbouwen en conserveren, nietwaar?
    En dan de overvloed van die volle planken met groenten en fruit...
    Heb jij dat ook dat je je zo trots en zelfs rijk voelt als je de ingemaakte wintervoorraad ziet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk,he. t Is net een mini winkeltje in de kelder ;) fijn. Jij bent ook lekker bezig met je voorraden begrijp ik.

      Verwijderen
  2. Wat geeft het een rijk gevoel om zoveel moois op voorraad te hebben hè? Het is veel werk, maar de beloning is zoet. Ik wens je een hele mooie tijd….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ tineke, wat leuk dat je even langskomt. t Is inderdaad een feestje zoveel lekkers op voorraad.

      Verwijderen