maandag 18 september 2023

jumbozegels verzilverd, bonnetjes en gratis andijvie

Gezien jullie positieve reacties op de vraag of het interressant is om hier te delen hoe we ons  50 euro weekbudget besteden, voeg ik de bonnetjes van afgelopen weekend toe.



Zoals je kunt zien waren er heel wat vleesvervangers met een kortings sticker. Ik vries deze gewoon in. We eten niet elke dag vleesvervangers want ja, er zit vaak veel zout en andere ingredienten in die ik niet altijd even tof vind. Maar goed, dat zit ook in bewerkt vlees, zeg maar. Ik vind het in elk geval fijn om in huis te hebben.

We hebben veel op voorraad, eten ervan maar vullen ook weer aan. Ik zal deze week een aantal foto's maken van de kelder en wat we zoal (nog) in huis hebben.

Vandaag ging ik naar Jumbo om mijn laatste zegelkaarten in te leveren, ik had 1 vol boekje en 4 losse kaarten, jammer dat ze daarmee zijn gestopt, ik hou absoluut niet van zegeltjes sparen in een app o.i.d. Het leuke van die boekjes vond ik altijd dat je ze ook aan iemand kon geven die het even niet zo breed had...als kadootje..gift..ondersteuning.. :)



€ 36,40 dat is mooi meegenomen.


Vandaag moest ik brood halen, grandpa & zoon gaan morgen op klus, ze vinden kadetjes altijd lekker om mee te nemen. Aangezien ze bij Boni lekkere bolletjes hebben reden we daar nog even langs. Ik haalde daar ook nog 2 potjes mayonaise voor de voorraad.



Ik had nog wat geld over van de eerste 2 weken, alles bij elkaar zit er nu nog € 50,25 in de portemonnee , dat is inclusief de buit van de koopzegels, ik ben een tevreden mens.


Vanmorgen kwam een overbuurvrouw 2 potjes honing halen, ik gaf haar een potje cremehoning mee om te proberen. Vervolgens kwamen we aan de praat over moestuinen en voor ik wist stond ik bij hun in de tuin, wat een  mooie moestuin en groot ! wauw. Ik ging naar huis met een grote krop andijvie, wat kalebassen en een pompoen. Ze gaf me ook pronkbonen om volgend jaar te poten en een bos zonnebloemen van hun eigen erf voor op de vaas. Zo lief. 

De peulen/wortelen heb ik wederom van het weekmenu geschrapt, we aten vanavond stamppot rauwe andijvie met vega spekjes en rabarber, er is zelfs nog een halve krop andijvie over :)


prachtig hè, echte joekels ook!

zonnetjes in huis

Vandaag plukte ik nog wat tomaten, misschien voor de laatste keer dit jaar. Er zit nog wel wat aan maar niet veel meer.




basis tomatensap/saus


dat was het voor vandaag, liefs grandma.




4 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Nog even door oogsten en de grond alvast winterklaar maken. Ik heb nog veel peen en pastinaak plus Kroten en kolen staan. Ik kom de winter wel door. Toch wil ik nu ook de leeg gekomen grond goed bemesten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk gevoel. Hier staan nog bietjes, boerenkool, prei, snijbiet, kruiden ed in de tuin.

      Verwijderen
  2. Geven en krijgen is toch het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen