zaterdag 23 september 2023

weekmenu

 Even een snel blogje.


Op het werk hebben we een dropjespot, ik vond dat ik daar deze week ook wat aan moest dragen haha ik kocht dus drop ( 2 zakken ahum ) en een krop ijsbergsla, samen goed € 4,10 . In totaal hield ik deze week ( incl verzilverd spaarboekje )  € 32,55 over. Mooi zo, volgend weekend hebben we een familieweekend, dus dat bedrag komt goed uit om iets extra's van te kopen.


Het weekemenu van vorige week viel iets anders uit aangezien we twee keer stamppot rauwe andijvie hebben gegeten. Zo'n weekmenu is iets flexibels, komt het zo uit dan verzet ik de maaltijd naar een andere dag of week, vers-gaat-altijd-voor.


Gisteren aten we chili sin carne met rijst en een eitje, ik trok ook een blik ananas open, ananas vind ik zo lekker bij een bruine boneneprutje. Van de ananas is nog wat over dat doen we morgen door een smoothie, ofzo.

Vandaag, zaterdag aten we dan de langverwachte peulen/wortel en aardappelen, met een burgertje erbij natuurlijk. In het vet van de burgers maakte ik van een uitje en een stukje courgette, een soort van jus.




Zondag. rozemarijn aardappelen ( uit de vriezer ), ijsbergsla, tomaat uit de tuin en een snijbiet-omelet.

Maandag, romige orzo of pasta met broccoli en pesto, geraspte kaas, restje ijbergsla

Dinsdag, geroosterde bietjes/worteltjes met aardappelen of pompoen

Woensdag, broodje shoarma met knoflooksaus en salade

Donderdag waarschijnlijk uit eten met collega's


liefs grandma.

Ps, heb je nog uien nodig? Bij Lidl verkopen ze nu 5 kilo uien voor € 2,99, sla je slag :)



3 opmerkingen:

  1. 5 kilo voor 3,00 euro! Mijn buurvrouw kreeg 3 zelfgeteelde uien van mij. Rode uien zijn zo scherp zei ze altijd. Maar iedereen weet dat uien uit de moestuin veel lekkerder zijn. Sommige mensen, echt….

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vers heeft bij mij ook altijd voorrang. Dat is toch gezonder heb ik dan het idee en heeft dus prioriteit.

    BeantwoordenVerwijderen