donderdag 21 september 2023

wat staat er in de koelkast ?

In de koelkast staat nog een en ander voor de komende dagen.

  • 5 bekers yoghurt
  • 1 aangebroken pakje roomboter
  • eieren ( van onze kippies)
  • 2 vega  burgers
  • 2 pakjes zuurkool ( beetje over de datum, moet op )
  • 1,5 kilo kaas 
  • jam
  • knoflook
  • 1,5 kuipje halvarine
  • een blok tofu
en nog wat sausjes, zoetzure uitjes, curry-pasta, dat soort dingetjes.

We hebben drie kaassoorten in de koelkast, een stukje truffel kaas, deze zat in een heerlijk delicatessen pakket dat we kregen met ons feest, een kilo geitenkaas die kreeg grandpa voor zijn verjaardag van de schoonvader van jongste dochter, samen met een kilo kaas die al op is en een fles wijn en er ligt ook nog een klein stukje brie. ( laaaage zin hè )

Verder hebben we nog fruit, tomaten uit de tuin, uien en aardappelen in de kelder, pompoenen en een courgette.

Dat is het gangbare spul. De diepvries zit vol en ook de planken staan vol.  

Vandaag maakte ik een soepje van 1 grote prei ( moestuin) en 2 grote aardappelen ( uit de kelder ), k bakte de prei even aan met wat chili-olie, deed de aardappelen erbij, koken tot alles gaar was. De bouillonblokjes waren op, bij gebrek aan deed ik er een zakje cup-a-soup door en wat extra zout. Van vier broodjes maakte ik een soort van pizzabroodje. Broodjes belegd met brie, tomaat, ui, courgette, stukje paprika, beetje ketchup, even in de oven en klaar.





Vanavond neem ik nog wat yoghurt, een kadetje met kaas, fruit en tomaatjes mee naar het werk. Aankomende vier nachten moet ik werken, die eerste nacht vind ik een beetje lastig, mijn buik is dan altijd wat van slag en mijn hoofd super duf, vanaf de tweede nacht zit ik in het ritme.


fijne avond, groetjes grandma.

 



2 opmerkingen:

  1. Dat vind ik de lekkerste soepjes. Gewoon van wat je in huis hebt en soms ook op moet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er lekker uit. Het water loopt me in de mond...

    BeantwoordenVerwijderen