zondag 17 september 2023

prepperdeprep, extra geld en het weekmenu

Afgelopen week plukte ik nog boontjes en snijbonen. De bonen aten we ipv de peulen/worteltjes, want ja wat ik nog gewoon uit de tuin kan halen gaat natuurlijk eerst op. De peulen/worteltjes kom ik op een later moment wel weer tegen, ze zitten veilig in de vriezer. De snijbonen haalde ik door het molentje en deed deze weer in een pot, in het zout. Ik heb nu twee potten snijbonen-in-zout op de plank. 

Elke keer als ik boodschappen haal koop ik ook iets voor de vooraad, deze keer kocht ik drie blikjes tomatenstukjes ( bio ), door elke keer iets extra's te kopen, bouw je ongemerkt een vooraadje op. Ik kook ook in grote hoeveelheden, een deel om die dag te eten en één of twee delen voor in de vriezer. Zo kochten we gisteren een bloemkool, ik maakte een grote pan bloemkoolcurry, hops één maaltijd voor de hèb en één maaltijd voor de prep. Ik vind die maaltijden in de vriezer super handig, als ik moet werken of gewoon niet zoveel zin heb om te koken, hoef ik alleen maar een maaltijd te kiezen, opwarmen en  op te eten. 

Om de kas een beetje te spekken, ga ik morgen een Jumbospaarboekje verzilveren, van dat geld koop ik dan ook wat blikspul, kokosmelk, (nog meer) tomatenblokjes, mayonaise o.i.d.

Zoon en schoondochter ruimden hun garage op, ze hadden een bak vol geplette statiegeldflessen, we mochten die zo meenemen, even de compressor aan en voìla alle fessen waren weer mooi bol. Weer wat kleingeld in de pocket. Grandpa heeft in de schuur zijn eigen milieustraatje, daar zat onderhand zoveel oudijzer in en samen met oud-rommel-ijzer van zoon, was dat goed voor bijna 60 euro! Kijk zo kunnen we wat extra kopen. Bij de notenshop bestelde ik een voorraadje noten en zaden, dat kan dan van dat geld. 

Kleine Mingus werd afgelopen week al 3! jaar , wat gaat de tijd toch snel. Gisteren waren we bij hem op verjaardagsvisite, hij is weer lekker verwend. Voor het ventje had ik Pluk van de Petteflat gekocht, hij kan al echt naar verhalen luisteren, zo leuk. Hij kreeg van ons ook een ambulance en politiehelicopter met geluid ( hahahaha) .


Het weekmenu vanaf vrijdag j.l.

vrijdag, rode bieten salade met rucola, aardappelen en een burger ( uit de tuin en de voorraad)

zaterdag, pasta met rode saus ( tomaten, ui, kruiden uit eigen tuin)

zondag, bloemkoolcurry met rijst en elk 2 eitjes

maandag, restje rijst, wokgroenten uit de tuin en voorraad, pindasaus

dinsdag, soep met een broodje gezond

woensdag, aardappelen, peulen/wortelen ( nog maar eens op het weekmenu :0 ) en een groente burger

donderdag, aardappelgratin en sla

vrijdag, chili sin carne en rijst uit de vriezer.


Vinden jullie het interessant als ik blog welke boodschappen ik koop van € 50 per week?


voor nu, fijne dag, liefs grandma.





13 opmerkingen:

  1. Ja erg interessant. Ik kan niet zo geweldig met geld omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel interessant en ook inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd wat je van dat bedrag kan kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. idd heel fijn , wij komen met 2 personen ook van ongeveer 50 euro rond , gelukkig niet omdat het moet maar omdat het kan .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel graag,ik ben maar alleen maar ik kom altijd boven de 120 euro uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om te lezen, dus graag ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marian Aangeenbrug18 september 2023 om 11:00

    Zeker, ben altijd op zoek naar inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te lezen hoe andere het doen met de boodschappen

    BeantwoordenVerwijderen