zondag 10 maart 2024

Cake uit de weckpot en een weekmenu

Ongeveer twee weken geleden weckte ik appelkaneelcake. Gisteravond hadden we zo'n zin in wat zoets bij de koffie en dus haalde ik het kleine weckpotje met cake uit de kelder. De pot zat hermetisch gesloten, dat was al een goed teken en cake zelf...heerlijk! Alsof het net gebakken was ! Binnenkort ga ik een voorraadje aanlegen.


jummie :)

Gisteren haalde ik bij de molenwinkel een voorraadje broodmeel. Elke keer als ik daar kom hebben ze wel iets nieuws in hun assortiment. 




Deze keer zag ik dat ze van die broodmandjes hadden waar je je brood in kunt laten rijzen, je krijgt dan een prachtig reliëf aan de bovenkant van je brood. Ik ga dat morgen eens uitproberen, hier is een filmpje van hoe je dat zou kunnen doen. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan :)


Weekmenu

zaterdag, aten we orzo met pesto en broccoli

zondag, stamppot zuurkool met vega rookworst

maandag, uit eten want 46 jaar verkering whooooooo!!

dinsdag, rijst, saté en boontjes

woensdag, linzensoep met stokbrood

donderdag, wraps met kipstukjes en rauwkost

vrijdag, iets van pasta of zo


Nog één nachtje werken en dan weer twee weken vrij, yesssss!!!


liefs grandma.



6 opmerkingen:

  1. Door dat wecken heb je een voorraad cake,als je er af kunt blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat de cake zo goed gelukt is!
    Gefeliciteerd met jullie 46 jaar verkering :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk een cake wecken. Ik ga dat ook proberen.Maar ik vraag me dan af hoe je de cake heel uit zo'n pot krijgt. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De weckpot invetten en bestrooien met bloem of panneermeel. Je moet ook conische potten gebruiken, die zijn aan de bovenkant wijder, dan komt de cake er heel makkelijk uit ( als t goed is :) )

      Verwijderen