donderdag 7 maart 2024

Cursus glas in lood

Gisteravond had ik de eerste cursus avond Glas in Lood! 

Twee van mijn collega's wilden iets leuks gaan doen in de vorm van een cursus, ik mocht ook wel mee :) 

..en dat was  me toch leuk en leerzaam! 

We leerden glassnijden, rechte lijnen, boogjes en zelfs een rondje, dat is lastiger dan je denkt. Om de techniek een beetje onder de knie te krijgen, oefenden we met vensterglas, dat is iets dikker dan het gekleurde glas dat we later gaan gebruiken.






rondje, poging tot :)


slijpen


Halverwege de avond begonnen  met ons eerste werkstuk, een raampje bestaande uit twaalf delen, volgende week gaan we hiermee verder en dan gaan we ook beginnen met een eigen ontwerp en gekleurd glas. 




Wat is het toch weer superleuk om nieuwe dingen te leren!


Oh en kijk de moestuin...


het kasje moet nog schoongemaakt en dan zijn we klaar

kip voor de laatste keer mee op de tuin

peulen en tuinbonen in de grond, missie geslaagd



Ik ga mijn werkspul inpakken, het is weer werken geblazen vannacht, liefs grandma.





5 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere cursus! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een mooie cursus, ik ben heel benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gebeurt er met de kip, als dit haar laatste keer op de moestuin was?
    lijkt me geweldig, die cursus. had me ooit opgegeven voor zo'n cursus, ging het niet door wegens te weinig belangstelling. Ik bleek de enige deelneemster te zijn. Heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kip gaat de soep in ! :)

      Nee hoor , vanaf dit moment wordt hun de toegang tot de moestuin geweigerd.

      Verwijderen