vrijdag 22 maart 2024

...en door!

oh dit is zo'n lekkere drukke tijd! We zijn natuurlijk druk met de tuin, zowel de moestuin, de bloementuin en het bosje. Gisteren haalden Grandpa and Son de laatste stammen uit het bosje, alle stammen werden op lengte gezaagd zodat we ze alleen nog maar hoeven te kloven. Je zal denken, drie bomen dan heb je je houthok zo vol, maar gezaagd, gekloofd en gestapeld ziet dat er toch weer heel anders uit, minder zeg maar.

Grandpa haalde ook wat bladcompost uit het bosje om een nieuwe perk mee op te vullen. 

Terwijl de mannen in het bosje bezig waren begon ik met de bloemenperken, planten uit de voortuin werden gesplitst of gescheurd, die nieuwe plantjes plantte ik dan weer in de tuin achter het huis, in de nieuwe perk. 

Vanmorgen werkte ik een paar uurtjes in de kinderopvang, ik ben nog steeds achtervang voor schoondochter, gezellig met al die kindjes. Grandpa kwam ook nog even helpen want met twee babies en drie peuters heb je handen vol!


Vanmiddag haalde ik boodschappen en reed grandpa naar de stort met een vrachtje rommel en nam hij en passant een karretje compost mee naar huis. Het regende hier vandaag dus dat was een goed excuus om de kar voor vandaag af te dekken en binnen aan het werk te gaan. Ja het liefst werk ik buiten en dan blijft er binnen nogal wat liggen. Het gewone leven gaat gewoon door, oppasdag, glas in lood cursus ( zo leuk ), brood bakken, het eeuwige huishouden en even een kopje koffie drinken met een ex-collegaatje in de stad 😇


met gekleurd glas wordt het helemaal ècht


kinderboerderij bezoekje


zo lekker!



Weekmenu voor aankomende week


Vandaag geen stokbrood met smeerseltjes maar een kliekjesdag

zaterdag, curry madras

zondag, eten bij dochter in Zutphen

maandag, stamppot snijbonen/witte bonen 

dinsdag, zuurkoolschotel

woensdag, pasta met een of ander :)

donderdag, aardappelen, rode bietjes en een vleesvervanger


Tussen de middag maak ik graag een soepje. Gisteren aten we aspergesoep, asperges uit de weck, wat room en een of twee bouillonblokjes, zo klaar.





Zo  nu nog even bankhangen met grandpa.


liefs grandma.


3 opmerkingen: