maandag 4 maart 2024

Moestuin, weekmenu en niet zo fit

Wat was het gisteren een prachtige dag! Grandpa en ik gingen op de fiets naar de stad, zochten een terrasje en maakten het ons gezellig.

Vandaag voelde ik me niet zo fit, wat hangerig en misselijk, beetje raar. Het had niks met gisteren van doen hoor, t gaat een beetje rond hier.

Desalniettemin maakte ik twee groentebedden in de moestuin onkruid vrij en maakte ik de grond lekker los. Uit één van die bedden haalde ik alle resterende boerenkool. Ik maakte de boerenkool goed schoon , sneed ze in kleine stukjes en zo had ik nog drie zakjes voor in de vriezer, een maaltje voor het avondeten en er ligt nog een stronkje buiten die gebruiken we morgen voor door een omelet of smoothie.




Morgen halen we een aanhangertje met houtsnippers, zodat de paadjes er weer mooi bij liggen :)

Woensdag passen we op Mingus, dan gaan we even iets leuks met het ventje doen. Donderdag wil ik de hele moestuin zover klaarhebben dat we in elk geval de tuinbonen en peulen kunnen poten. Ja rechtstreeks in de grond, ook sperciebonen poot ik nooit voor, die laatsten moeten natuurlijk nog even wachten tot half mei.


Het weekmenu had ik nog niet gedeeld, komt ie


Gisteren, bruine bonensoep uit de *vriezer

Vandaag, stamppot boerenkool met vega balletjes en rabarbermoes

Dinsdag, restje pasta met champignonsaus, tomaat/komkommersalade

Woensdag, pompoensoep en stokbrood *vriezer

Donderdag, aardappelen en witlofsalade ( met kaas, ei en noten) 

Vrijdag, bietjes, gebakken aardappelen, vleesvervanger.


Woensdagavond ga ik iets leuks doen! Ik laat het jullie donderdag weten!


liefs grandma



10 opmerkingen:

  1. Ermerzand zit een ballenbak voor kleine kinderen. Die is woensdagmiddag open. Mss een tip. Je betaald alleen voor het kind. Mijn kleinzoon vindt het erg leuk. Het is erg overzichtelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Gisteren was dat uit de richting maar goed om te weten. Ik ben ook al eens met hem bij Parc Sandur geweest daar hebben ze een overzichtelijk zwembad, de entree kost een paar euro. Binnen de plaza zit ook een speelgebeuren daar mag je gratis spelen, ook leuk!

      Verwijderen
  2. Is de moestuin al droog genoeg bij jou? Mijn man heeft ook plannen maar dacht dat het misschien nog te drassig zou zijn. Wij wonen hier in de Achterhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier in buurt zijn nog natte velden maar onze moestuin is al goed te bewerken.

      Verwijderen
  3. Fijn dat de moestuin alweer zo opschiet!
    Hopelijk ben je snel weer helemaal fit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moestuin is nog niet droog genoeg. Ik heb wel een deel ruim voldoende bemest. Ik verwacht niet eerder dan half maart aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De landerijen zijn idd nog vrij nat maar de moestuin is droog genoeg

      Verwijderen