zondag 14 juli 2024

drukke week

Het was een drukke week lieve mensen. Dinsdag was een tuindag en 's avonds kwam Mingus, hij bleef tot donderdag, die dag brachten we hem weer naar huis. We namen de aanhangwagen mee, grandpa zou plinten zagen en nam de afkortzaag mee. Grandpa en schoonzoon waren druk met de plinten en  dochter, Mingus en ik reden een aantal keer naar de vuilstort om rommel weg te brengen. Het nieuwe huis van de jongelui wordt elke week meer een thuis. Vrijdag deden we min of meer rustig aan, we gingen naar de markt en naar onze favoriete groentenbooer, bij die laatste hadden ze Hollandse kersen in de aanbieding, een kilo voor € 3,98! We kochten twee kilo. Ik maakte een pan vol kersenjam van ongeveer anderhalve kilo kersen, goed voor zeven potjes jam.  De rest van de kersen aten we lekker zo op.




Zaterdag zou dochter zingen met een orkest hier in de buurt, in de buitenlucht wel te verstaan, helaas ivm de regen werd het concert afgezegd. Dochter had Mingus echter beloofd dat ze weer zouden logeren dus hoppa, kind in de auto en deze kant op. 

Gisteravond was er een uitvoering van kleindochter Madelynn, ze zit in een aantal dansgroepjes, ze gaven een prachtige show! Zo leuk om te zien, er waren hele kleine kindjes maar ook volwassenen die op het podium stonden, natuurlijk vonden wij dat onze kleindochter het beste kon dansen :)

Vanmorgen reden we met Mingus naar een speeltuin in de buurt even lekker spelen. Daarna gingen we blauwe bessen plukken in onze tuin. We hadden ongeveer één kilo bessen, het ventje mocht jam koken. Vanzelfsprekend mocht zijn potje jam mee naar huis.






Voor de jam gebruikten we 300 gram bessen, de rest deed ik in kleine zakjes, in de vriezer. Eén zakje is genoeg voor twee personen, door de yoghurt bijvoorbeeld.




Die kleine zakjes kreeg ik ooit van mijn schoonvader, hij werkte op de kwaliteits afdeling en in deze zakjes gingen proefmonstertjes Brinta, toch weer leuk hè.


Nadat we kind en kleinkind hadden uitgezwaaid bakte ik een aantal amandelmeel wafeltjes.


Recept :

100 gram amandelmeel

150 ml melk

2 eitjes

een theelepel bakpoeder

beetje zout

alles in de blender tot het een smeuige massa is, wafelijzer invetten en bakken maar. Ik heb een wafelijzer met een hartjes bakplaatje, nogal schattig eigenlijk.





Zo'n wafeltje is heerlijk met wat cottage cheese en een schepje blauwe bessen jam.




liefs maar weer, grandma.








8 opmerkingen:

  1. Gemengde fruit kook ik even en dan de staafmixer erdoor en dan vul ik een siliconenvorm voor muffins en die gaan in de vriezer voor komende tijd in de yoghurt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk,dat je kleinkind mocht mee-koken. Zo komt de liefde er al vroeg in

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk kersen. Afgelopen woensdag kocht ik 1 kilo kersen op de markt.
    Mijn ‘bedoeling’ was om het tweede pond kersen de volgende dag te delen….
    De praktijk was dat ik 1 kilo dezelfde dag zelf op at. Jam maken of in de vriezer was niet aan de orde. Schaam ik me? Ehhh, nee. Genoten heb ik.
    Jullie hebben het beter voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, lekker kersen en die wafels zijn helemaal verleidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat er bij jou blauwe bessen willen groeien! Wat heb je voor grond?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg helemaal zin in kersen en wafels nu : )

    BeantwoordenVerwijderen