zondag 21 juli 2024

weer thuis en boontjes uit eigen tuin.

We zijn weer thuis, het was een zeer geslaagd weekend. We gingen voor het eerst met een zwager en schoonzus en voor het eerst met de Kip.

Vorig jaar hadden we de camper verkocht en in plaats daarvan het Kip caravannetje gekocht. Ik  moet zeggen dat ik daar niks geen spijt van heb. De caravan is 40! jaar oud en alles doet het nog gewoon hè, de waterpomp, de gasaansluiting, de elektriciteit is in orde, hoewel we wel dingen tegen kwamen waarvan we dachten...dat moet even anders. 






Er moeten nog nieuwe gordijntjes komen, er zitten wel verduisterende rolgordijntjes voor de ramen.

Ik heb nu al weer zin om op pad te gaan, we hebben echter nog geen officiele vakantie, nog even volhouden.


Toen we thuis kwamen liep ik de moestuin even in en toen zag ik dat er al heel veel wonderboontjes klaar waren. Ik plukte daar een maaltje van, aaah zo lekker die eerste bonen uit je eigen tuin. Zoals ik al eens vermelde hebben de slakken flink huisgehouden in de moestuin. De gewone sperziebonen heb ik wel 3x bijgepoot en het is nog steeds niet veel soeps, kijk maar eens..


tja

de snijbonen doen het wel aardig..

mini snijboon

En dan de wonderboontjes, prachtige diep paars gekleurde boontjes,  het wonderlijke zit hem in het feit dat de bonen groen worden bij het koken èn bij het feit dat de slakken ze laten staan.




:)

De boontjes verwerkte ik in een roerbak gerechtje met tomaten en uien. De tomaten kwamen uit de kas, ze doen het best goed dit jaar. Ik zal binnenkort even een moestuin update geven. 

Zo nu ga ik even niksen, gewoon omdat het kan. 


liefs grandma.












9 opmerkingen:

  1. Dat de slakken de bonen niet eten is echt een wonder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja, ik vraag me dan af, waarom wel de groene maar niet de paarse bonen..

      Verwijderen
  2. Ik ben al blij met oregano van eigen terras, dus ik kan me goed voorstellen hoe het is om te eten uit eigen tuin! Hahaha... leuk en knus jullie Kip! Ik zou gek worden met mijn 1.88 meter en man van 1.98 meter, maar leuk om te zien is het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn stokbonen paar keer gezaaid. Omdat ik in een weiland zit zijn ze ook nog eens niet goed geklommen. Al twee keer geoogst. Stamslabonen ook een paar keer gezaaid, maar dat kan gewoon in de grond.
    Nog niet van geoogst. Dankzij de regen de tuinbonen op de laatste dag gelegd. Kan ik nu volop van oogsten. Slakken moeten ze niet.
    Ik heb nog gedacht in juni opnieuw de peultjes en lathyrussen te zaaien. Maar is er niet van gekomen. Jammer dan.
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Droom van je vrije tijd . Denk aan je gezondheid van jou en je man. Achter geraniums zitten is heel voordelig, maar leven iets minder. Ik lees je blog graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren zijn er door stiefdochter boontjes plantjes geplant en man heeft er een rand met slakkenkorrels omheen gestrooid, ooit gekocht in Frankrijk. Het werkte, de slakken sporen gingen ernaartoe en snel weer weg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je woont in Drenthe gaat op vakantie in Nederland en spreekt en schrijft Nederlands ,bijzonder dat je dan niet gewoon Opa en Oma heet !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind jullie caravan zo leuk! Vind je dit nu fijner dan een camper? En waarom?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor die caravan. Welk type is dit ? Eentje met hefdak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een kip 400 met hefdak inderdaad. Het bouwjaar is 1984.

      Verwijderen