zaterdag 30 november 2013

schapenwol :)

Vanmiddag na het werk de schapenwol gehaald. Ik had het besteld bij Purewol.nl . Een schapehouder uit de omgeving en  ik had er nog nooit van gehoord ! Leuke man, prachtige wol. Ik heb licht grijze wol gekocht. Toen ik de geur rook , grote heerlijkheid, lekker " oer ", ik was weer helemaal terug in de tijd. Vroeger toen ik een jaar of 16 was kreeg ik eens een spinnewiel van grandpa,( we hadden vroeg verkering, ja) ik was er zo blij mee. Veel gesponnen toentertijd.  In de loop van de jaren belandde het wiel op de zolder en daar bleef hij staan. Altijd bewaard, verscheidende keren meeverhuisd en nu wordt ie in ere hersteld :)
De wol is verpakt in een netzak, samengedrukt tot zo'n 2 kilo. Naast spinwol verkoopt deze man ook hele vachten geschikt om te vilten, die koop ik de volgende keer want dat vilten wil ik graag leren. Zo fijn, allemaal nieuwe plannen. Eigenlijk kan ik het helemaal niet wachten ( is dat een dialect uitspraak ?) om uit werken te gaan,  ik heb nog zoveel dingen die ik wil doen of uitproberen.

Als avond eten een heerlijke risotto gemaakt . Bouillon en kipfilet van ons eigen kipje. Doperwten uit de vriezer, uitje en knoflook uit de kelder, witte wijn van de c1000 en roomboter en oude kaas van de kaasboer-van-de-markt. Voelde me zo'n rijk mens vandaag : )

Geniet van jullie weekend, liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Wow Grandma, kun je echt spinnen?
    Ik ken echt niemand die dat kan. Lijkt me een prachtige vaardigheid om eerlijk te zijn.
    Enneh, jullie avondeten klinkt heerlijk!
    Geniet van deze mooie dingen.
    Groetjes, Mommy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk ik heb vroeger wel eens geprobeerd te spinnen maar vond het toch echt heel lastig :)

    BeantwoordenVerwijderen