woensdag 19 juni 2024

Kruisbessen en pruimen

Mijn werkblokje zit er weer op. Vanmorgen kwam ik om 07.20 thuis . Ik zette koffie, smeerde twee roggebroodjes en nam het als ontbijtje mee naar boven. Grandpa lag nog lekker te slapen, ik maakte hem wakker voor t ontbijt op bed. Zo gezellig. Grandpa ging om 08.30 naar beneden, toen was ik al in slaap gevallen. Om 11.30 was ik klaarwakker, hops uit de veren. 

Vanmiddag werkte ik in de moestuin. De kruisbessen waren rijp, ik had ongeveer 700 gram. De eerste pluk.  Goed voor drie potten kruisbessen jam.



foto is beetje donker, de jam is prachtig groen


De eerste pruimen waren ook rijp. Daar ga ik morgen mee aan de slag.




Vanavond fietste ik nog even naar schoondochter op het dorp, kopje thee, beetje kletsen, spelletje met Madelynn, gezellig. Ik ging om 21.00 uur weer naar huis. Grandpa is vanavond ook op pad, ik zit nu even allenig op de bank, blogje schrijven, wijntje erbij, kat op schoot, even een momentje voor mezelf.


liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Apart. Samen ontbijten en dan gaat de één in en de ander uit bed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekkere dingen allemaal, 'k moest wel even nog een keer lezen, de een naar bed en de andere er ui, maar ik las het goed.😅

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja zo gaat dat nà de laatste werknacht. De ander dagen/nachten slaap ik op de logeerkamer die is stil en donker.

      Verwijderen
  3. Wat klinkt dat gezellig! En wat fijn dat je met een paar uur slaap daarna weer helemaal fit uit bed sprong.

    BeantwoordenVerwijderen