zaterdag 8 juni 2024

weekend en wat ging er in de voorraad deze week

We hadden een heerlijke tijd op Ameland. De eilanden zijn zo fijn, je bent er dan echt even uit hè.

Onze hond Boja deed het deze keer ook verbazingwekkend goed. Vorig jaar was ze zo moe en haast lusteloos, dit jaar was ze helemaal in de stemming en hebben we veel gewandeld ( nou ja geslenterd zeg maar) :)

Na twee dagen strand, wilde ik op de terugreis een foto maken van een zeer vermoeide doch zeer voldane hond.


deze

..en toen deed ze dit 😂

gisteren ruimde ik de boel op, wasjes draaien, stofzuigen, ramen wassen en dat soort dingen.

Vanmorgen bracht jongste dochter, kleine Mingus, hij blijft een paar nachtjes logeren. 


opa helpen 

ze kunnen dat


Wat ging er in de voorraad deze week, 


2 zakjes peulen ( diepvries )

2 potjes kersenjam

4 potjes aardbeien/rabarberjam

Ik kookte ook nog een aantal potten jam voor het stalletje aan de weg. Ik vind jam maken rustgevend, alles in een pan, beetje suiker, beetje pectine, roeren en in de potten, in een mum van tijd ben je klaar en heb je zomer in een potje. Zeer diepe genoeglijke zucht....


We hebben een beetje pech met de moestuin. De slakken hebben flink huisgehouden, alle jonge plantjes opgegeten. Ik had het  geluk dat ik een flink aantal koolrabi en spitskoolplantjes kreeg van een overbuurvrouw, zo lief. 

Ik denk dat ik wat extra boerenkoolplantjes ga kopen anders hebben we geen "stamppot mous" deze winter. 


liefs grandma.

4 opmerkingen:

  1. Neem je ook altijd voor je de jam pan schoonmaakt even een lik met je vinger?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zijn de slakken ook flink bezig geweest, jammer is dat maar ja, niets aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die 2e foto van Boja.
    O die slakken...

    BeantwoordenVerwijderen