zondag 23 juni 2024

Moederdochterdagen, verhuizing en nog meer jam, jawel!

 Afgelopen vrijdag togen dochter uit Ermelo en ik naar Breda, voor onze moeder/dochterdag, dagen! want we bleven deze keer overnachten in een van der Valk hotel. We hebben het weer zo naar onze zin gehad. Dit was de tweede keer dat we naar Breda gingen, vorig jaar waren we daar ook en ik zal je vertellen, volgend jaar gaan we weer. Breda is echt zo'n stad waar je niet snel op uitgekeken raakt. 

Dochter houdt ervan om naar het EK te kijken, mits Nerderland speelt. Aangezien voetbal mijn interresse niet heeft, had ze bedacht dat ik dan maar naar de sauna in het hotel zou gaan, dan kon zij voetbal kijken op onze kamer. Dat leek me al te triest en dus stelde ik voor om er dan maar een voetbalfeestje van te maken, in stijl, in een kroeg. We hadden een prachtige avond, if you can't beat it, enjoy it. 

Achter ons zaten twee mannen, al op leeftijd, en zij deden hun eigen verslag van de wedstrijd, wat hebben we daar een schik om gehad 😂


www plaatje


We hebben heerlijk gewinkeld, lekker gegeten en genoten van elkaars gezeldschap.



Terwijl wij ongeneerd genoten en geld uitgaven, hielp grandpa jongste dochter en schoonzoon in hun nieuwe huis. Vloer schuren, lakken, dat soort dingen. Morgen ga ik daar een dagje helpen. 

Vandaag kwam dochter uit Zutphen met de kinderen op bezoek, ook zo kneuterig. We regelden nog wat zaken m.b.t. onze reis in spetember, we gaan namelijk 10 (!) dagen naar Schotland. We hebben er vreselijk veel zin in.

Schoonzus en zwager kwamen ook nog even aan. Toen alle visite weer weg was, plukte ik nog wat pruimen, ze waren overrijp en dus maakte ik daar nog maar even wat jam van. Afgelopen donderdag had ik ook al jam gekookt. Toen maakte ik ananas-pruimenjam met gember en kaneel. 


Wat ging er in de voorraad deze week,


2 zakjes witte aalbessen, *vriezer

6 potten ananas-pruimenjam met gember en kaneel, * op de plank en voor de verkoop

4 potjes pruimenjam, * op de plank en eventueel voor de verkoop

3 potjes kruisbessenjam

1 zakje peultjes

2 kilo blauwe bessen ( aanbieding van Lidl ), * vriezer, daar ga ik nog jam van koken


dat was hem weer mensen, liefs grandma.





4 opmerkingen:

  1. Dus jij keek naar en genoot van de kijkers naar de voetbalwedstrijd. Ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is juist zo leuk: kijken naar andere fans, maar gezellig zo'n uitje samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n paar dagen! En wat een leuke foto van jullie samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breda is niet een stad waarbij ik denk: 'Leuk!' Je post maakt me nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen