woensdag 3 augustus 2022

elke dag een courgette deel 4, de plaattaart.

Onderstaand recept vond op een receptenkaartje bij de Boni, ik heb de taart al een paar keer gemaakt en ik moet zeggen hij is eenvoudige, snel klaar en super lekker. Een nieuwe favoriet.




wat heb je nodig?

1 rol of pakje bladerdeeg
1 courgette
2 tomaten
4 eetl ricotta, ik gebruikte brie in dunne plakjes ongeveer 200 gram, denk ik
1,5 eetl pesto
italiaanse kruiden
wat pijnboompitten, verse basilicum
peper en zout


Oven op 200 graden

Bekleed een bakplaat met bakpapier en het ontdooide bladerdeeg, prik een paar gaatjes in het bladerdeeg.
Smeer het deeg in met de ricotta of beleg met brie. Snijd de courgette in dunne plakjes, de ui in ringetjes en de tomaat in plakjes ( het binnenste van de tomaat haal ik eruit anders wordt het zo nattig)
Verdeel de pesto over de taart, strooi er wat italiaans kruiden en wat peper over en dan hops de oven in , zo'n 20 tot 25 minuutjes.
Rooster de pijnboompitjes. Als de taart klaar is strooi je de pitjes erover en garneer je de plaattaart met wat verse basilicum. 

Mocht je pijnboompitten te duur vinden deze kun je altijd vervangen door zonnebloempitten, smaakt nagenoeg hetzelfde :)

liefs grandma.



2 opmerkingen:

  1. Voor de vegans onder ons lekker recept te vinden van een Griekse courgettepizza op vegetus.nl

    BeantwoordenVerwijderen