maandag 8 augustus 2022

elke dag een courgette, deel 7, een courgette roosje

Lekker klein snackje, het courgette roosje!


wat heb je nodig voor 6 roosjes


1 courgette, niet al te groot

3 eitjes

2 eetl ricotta

peper, zout, knoflook poeder


Met een kaasschaaf sneed ik lange dunne plakjes van een halve groene en een halve gele courgette.

Ik rolde deze op en deed ze in een ingevette muffinvorm . De eitjes heb ik los geklopt met de ricotta en het zout en kruiden. Daarna heb ik het eimengsel verdeeld over de opgerolde courgette. Drie kwartier in de oven op 180 graden, tot de bovenkant een beetje bruin en het ei helemaal gestold is.


voor het bakken

na het bakken


Vast ook heel lekker met verse tuinkruiden, champignons ofzo

De roosjes zijn lekker als hartig snackje bij de borrel maar ook heerlijk als lunch, kommetje soep en wat salade erbij, top.

Dit was de courgette-week lieve mensen. Mocht je nu denken " heƩ grandma ik heb ook een lekker recept met courgette " laat me weten , de oogst is nog niet voorbij :)


liefs grandma.






2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor alle lekkere recepten. Ik wil er 1 aan toevoegen. Je krijgt er wel plak handen van tijdens het maken maar dit is echt een heerlijk hapje voor bij de borrel of bij tapas schotel.

    2 courgettes
    Olijfolie
    Chilisaus
    2 blokken zachte feta
    1 zakje ongezouten cashewnoten
    Verse peterselie
    Zout/ peper
    Knoflook
    Honing

    Courgette in dunne plakken snijden of schaven. Alle plakken om en om in koekenpan sudderen (2-3 min) in mix van chilisaus met olie.
    Cashewnoten fijn stampen, feta in kleine stukken breken en mengen met fijngesneden peterselie en overige ingrediƫnten. Kneed alles tot 1 geheel. Leg een plakje gebakken courgette op een bord leg er een beetje feta mengsel op, rol de courgette op en zet vast met een prikker.

    BeantwoordenVerwijderen