dinsdag 2 augustus 2022

Foodello en elke dag een courgette deel 3, courgette pannenkoekjes.

Naast To Good To Go zijn er tal van andere bedrijven die iets doen aan de voedselverspilling. Zo vond ik laatst de site van Foodello. Je kan hier met, soms reuze, korting voedsel kopen. Sommige producten zijn op de datum anderen hangen er net tegen aan, soms tref je ook gewoon langhoudbare producten tegen een mooie prijs. Ik heb dat maar eens uitgeprobeerd, lollig hoor, ik had zowaar een pot calvè pindakaas voor 1 cent! Die was wel op de datum, maar hè, ik geef daar niet zoveel om, zo'n pot is snel genoeg leeg hier in huis.


k was nog geen nog 23 euro kwijt

Zoals je ziet kocht ik ook veel tortilla's, ik maak de verpakking open en dan vries ik ze per vier in, gaat prima.


Derde recept, courgette pannenkoekjes.


een courgette

sjalotje

ei

1 eetl meel 

kruiden.

Rasp een vrij kleine courgette, strooi er wat zout over en laat het even staan. Snipper het sjalotje. Druk de courgette goed uit in een zeef , een doek of met je handen zodat het meeste vocht eruit is. Meng in een kommetje de courgette met het uitje, doe er nu een eitje, wat zout peper en knoflook en het meel door. . Goed alles goed door elkaar en bak in een koekenpoen kleine pannenkoekjes. We aten er boontje uit de moetsuin en stoofpeertjes uit de kelder bij.


ook lekker met wat geraspte kaas erdoor, of spekjes ofzo :)



Grandpa at het meeste, ik heb een drama van een keelontsteking , bah. Eten is geen succes vandaag.



liefs grandma









Geen opmerkingen:

Een reactie posten