dinsdag 23 augustus 2022

Vakantie pech!

Eergisteren was ik met de kindjes in het beleefpark van Dwingelo. Mooie plek en er is van alles te doen. Er is een klim en klauterpark, een watervalletje met een modderrivier, een voetbalplek en er is een zwembad met glijbaan. Kleindochter durfde de eerste keer niet alleen van de glijbaan, geen probleem ik wilde ook, dus gingen we samen. Ik had me verkeken op het ondiepe opvang watertje onder aan de glijbaan. Ik kwam met een gestrekt been in volle vaart op de bodem. Mijn knie ving de klap op, ik voelde het direkt, foute boel. We bleven nog poos spelen, nou ja de kindjes, ik deed niet zoveel meer. Terug op de camping kon ik haast niet meer lopen, echt balen. De volgende ochtend heb ik de huisarts gebeld, waarschijnlijk de boel flink gekneusd, koelen en rusten. Aangezien we gisteren toch de kindjes naar huis zouden brengen besloten we om een extra nachtje thuis te blijven om de boel aan te zien. Toen we bijna thuis waren hoorden we wel een hele hoop gerammel ( meer  dan anders hihihi) was de uitlaat kapot! Camper aan de kant van de weg, zoon gebeld en die kwam met een stuk ijzerdraad om de uitlaat vast te maken, zodat we in elk geval naar huis konden rijden. Het was weer een heel avontuur!

Grandpa heeft via via een nieuw stuk uitlaat besteld, deze komt morgen. Met een beetje geluk kunnen we dan morgenavond of donderdag weer een paar nachtjes op stap.


Wat de knie betreft, gisteren heb ik veel gerust en na een nacht goed slapen kan ik weer redelijk lopen, zij het erg langzaam.


Vanmorgen heb ik wat vlierbessen geplukt van onze eigen vlier en samen met wat aardbeien uit vriezer en een paar val-appels maakte ik 4 potten jam, voor de voorraad, ja ik kan gewoon niet een hele dag stilzitten hoor. Ik plukte ook nog een vergiet vol snijbonen, genoeg voor twee maaltijden, eentje voor de heb en eentje voor de prep :)

Vanavond eten we dus snijbonen en aardappelen uit de moestuin, omelet met tuinkruiden erbij en we zijn weer gans tevreden


voor nu tot de volgende keer, liefs grandma.



4 opmerkingen:

  1. zo'n uitlaat is makkelijker te repareren dan een knie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat balen van je knie. Veel geduld toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend dat je zo naar terecht kwam in dat zwembadje. Juist terwijl je zo lief met je kleinkind van de glijbaan ging. Hopelijk gaat het snel beter met je knie.

    BeantwoordenVerwijderen