zaterdag 6 augustus 2022

elke dag een courgette, deel 6, courgette cake.

Gisteren kwamen  liefste zus en zwager, ze logeerden in het pipowagentje. Voor bij de koffie had ik een courgette cake gebakken. Dit recept heb ik ook al eens vaker gedeeld maar is zeer de moeite waard om nog eens op mn blog te zetten. Het recept komt van een tante van een vriendin uit Canada, jawel! Ik heb het recept deze keer wat aangepast, iets minder zoet.


recept 


4 cups geraspte en uitlekte, oftewel uitgeknepen courgette
3 cups meel/ bloem, ik gebruik volkoren speltmeel
2,5 cup suiker , ik gebruikte een halve cup honing en één cup rietsuiker deze keer
1 cup van 1/4 olie en 3/4 ongezoete appelmoes
4 losgeklopte eieren
1 tl vanille essence 
1 tl zout
1 1/2 tl baking soda
1/2 tl bakpoeder
2 koekkruiden
2/3 cup rozijntjes 
1/2 cup gehakte walnoten

Doe alles in een kom, goed mixen en dan in een ingevet cakeblik, in de oven bakken tot de cake mooi bruin en gaar is. Een uurtje op 180 graden.


heerlijk!

Gisteravond gingen we uit eten bij Poolshoogte in Odoorn, vlak bij Exlo. Grandpa en ik kozen voor het vegetarische verrassings menu, drie keer raden wat we kregen....


gevulde courgette whahahah


liefs grandma.


1 opmerking: