donderdag 4 augustus 2022

Elke dag een courgette, deel 5, spagetti met courgette saus.

Ik geloof dat ik dit recept al eens eerder gedeeld heb. Om je geheugen op te frissen dan maar.


Wat heb je nodig,


1 courgette

1 doosje prei à la creme in deelblokjes

3 eetl groene pesto

het recept zegt kabeljauw, ik gebruikte pittige vega reepjes van Lidl.

olijfolie

spagetti voor 4 personen.


Kook de spagetti beetgaar. Snijd ondertussen de courgette in blokjes en bak deze zo'n drie minuten in wat olijfolie. Vuur zacht en de prei erbij, verwarm dit 7 minuten. Bak de reepjes. Doe de pesto door de groenten, proef maar even of het zout genoeg is.

Spagetti afgieten saus erover of erdoor , reepjes of vis erbij. 


Super snel klaar en gewoon lekker.




Wil je het nu helemaal courgetterig maken vervang dan de spagetti door courgette-spagetti, jeweetwel met zo'n spiraal snijder.

Ik vind z'n diepvriesdoosje met prei à la creme altijd handig om in huis te hebben. Je kan het natuurlijk ook allemaal zelf maken met verse prei. 

Gebruik voor de room, gewone of  alpro keuken room en doe daar het volgende door:


beetje bouillonpoeder, 

nootmuskaat, 

beetje citroen,

peper en zout

beetje suiker

dan kom je al een heel eind :)


liefs grandma.




1 opmerking:

  1. Dankjewel! Sommige recepten kun je nooit genoeg delen. Deze ga ik zeker uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen