zaterdag 4 januari 2020

Januari budgetmaand.

Mijn maag is nog steeds wat van slag, dat is goedkoop leven hoor :)

Gisteren was grandpa met schoonzoon op klus naar Rotterdam, ze namen een een broodtrommel vol brood, belegd met gebakken ei, mee. Grandpa had 's morgen koffie gezet dat namen ze mee in thermosbekers. Voor tussendoor waren er oliebollen en mandarijntjes. Zelf at ik een kommetje plantjes yoghurt met noten en zaden, getopt met wat blauwe bessen uit de vriezer. Tussendoor at ik een paar mandarijnen.
's Avonds maakten we een blik champignonsoep warm , grandpa at er crackers met pindakaas bij.

Voor vandaag maakte ik een pan linzensoep, goed vullend en gezond. Tussen de  middag aten we al warm want ik heb straks een late dienst en dan neem ik mijn eigen yoghurt mee en wat fruit. Grandpa zal nog wat soep eten met een broodje ofzo.

In de kelder liggen nog uien, zoete aardappelen, rode bieten, een paprika, een avocado en een paar winterwortelen. In de koelkast een paar tomaatjes, uuuhmmm ik denk dat ik die vanavond ook maar mee neem..

De vriezer is aardig gevuld en er staan nog genoeg potten met bietjes, sperzieboontjes, bruine bonen , kapucijners en dat soort spul op de plank en nog véél jam :)
Maandag moet ik  fruit halen, voor t weekend is er voldoende

Pasta en droge bonen zullen we deze maand ook niet hoeven kopen denk ik zo. Het gaat meer om verse groenten en fruit, wat plantjesyoghurt en brood waar ons budget aan op zal gaan.

Zo nu nog even een blokje om met den Hond en dan naar t werk.

tot morgen, liefs grandma


Geen opmerkingen:

Een reactie posten