vrijdag 10 januari 2020

Live Below The Line, boodschappendag

Aankomende week doen we de Live Below The Line challenge. Een hele week eten van 1.50 per persoon per dag. Voor grandpa en mij komt dat op 21,00 euro deze week. Dochter uit Zutphen komt logeren dus mag ik van mezelf voor die ene dag nog eens 1,50 rekenen. Totaal hebben we dus 22,50 te besteden . Gisteren en vandaag haalde ik de boodschappen in huis. Ik kan merken dat de prijzen afgelopen jaar gestegen zijn, het was echt even zoeken.  We hadden de pech dat de broodman niet op de markt stond, hij heeft altijd 2 broden voor 1 euro te koop, zo jammer. Je kan natuurlijk kant en klare maaltijden kopen , goedkoop en makkelijk, zo zag ik bij de Lidl 2 blikken snert voor maar 1.50 maar ja daar zit vlees in he, dat wil ik niet. Maar evengoed zijn we weer goed geslaagd.

let op komt ie..

een aanrecht vol :)

Bij Boni,

6 scharrel eitjes
1 pakje roggebrood
diepvries boerenkool , dat is heeeel goedkoop maar 0,38 cent
soyamelk
plakjes kaas
halvarine
winterpeen
pindakaas

2 bonnetjes, ik was de pindakaas vergeten :)


Bij AH

1 pakje havermout
2x ah smeerkaas
ah macaroni
ah vega balletjes
1 blikje tomatenstukjes.


Bij Lidl

2 broden    




Op de markt en bij onze favoriete groenteboer

Uien en prei
1 zak appels
6 sinaasappels
4 puntpaprika's
1 kilo mandarijnen
1 zak aardappelen



Bij de groenteboer zag ik bij het verlaten van de winkel een zak met 3 romanesco bloemkooltjes voor 0,50 cent, die betaalde ik snel snel zonder bon.

Bij AH is de goedkoopste jam 0,90 cent, ik neem voor dat bedrag een pot jam uit mijn voorraad want er staan nog veel potten heerlijkheid :)

Ook kocht ik nog een bolletje knoflook voor 0,25 cent.

totaal kom ik op een bedrag van  € 20,28

nog over deze week  € 2.22

helaas heb ik nog geen goedkope koffie gevonden, mocht ik voor 2,22 nergens koffie kunnen vinden dan haal ik de kaas uit het lijstje die is eigenlijk overbodig maar wel lekker :)

Vandaag eten we een salade van bietjes, wortel, bleekselderij en fetakaas, samen met wat zoete aardappel uit de oven. Vanaf morgen zal ik elke dag weer bloggen met foto's natuurlijk.

liefs grandma

ps morgenavond spelen we een beetje vals want dan hebben we een feestje van Opa en Oma en zal ik niet koken. Ik zal het eind van deze week compenseren met een extra maaltijd :)





7 opmerkingen:

  1. €1,50 per persoon per dag is extreem weinig!
    Misschien zou ik dat een week kunnen doen, maar langer ook niet!
    Ik krijg wekelijks 3 eters, dus ik zou er nog 3x €1,50 bij op kunnen tellen en dan zou ik uitkomen op €15,-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad echt krap maar evengoed een mooie uitdaging én gelukkig maar een weekje. Dan te bedenken dat sommige mensen altijd zo zuinig moeten leven ...

      Verwijderen
  2. Dat doe je weer prima!!! 👌
    Wat een goedkope groenteman. Paprika 59 cent de kilo🙃.
    Leuk hoor om te lezen zo. Ben benieuwd naar jouw gerechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig Grandma! Grappig dat ik je blog al jaren lees en nu ik je bonnen zie vaststel dat we eigenlijk bij elkaar om de hoek wonen! Hofman jouw groenteboer ken ik nog niet, maar ga ik ook zeker eens kijken. Keurige prijzen, en zo te zien mooie kwaliteit. Voor wat betreft de koffie: het is een smaakkwestie, maar ik koop mijn koffie meestal bij de J.umbo in Klazienaveen. De Duitse (merk-)koffie is daar goedkoper dan het huismerk van de discounter. Voor een pond Jacobs Krönung (Het Duitse equivalent van DE Roodmerk, en van de zelfde fabrikant) betaal ik minder dan 3 euro daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan woon ik (andere vaste lezer) ook bij je in de buurt! Hofman is echt een aanrader, ze zitten net buiten het centrum. Prima kwaliteit voor een lage prijs.

      Verwijderen
    2. altijd een feestje daar he :)

      Verwijderen