vrijdag 17 januari 2020

Live Below The Line, dag 7

Het zit erop, dit was de laatste dag van onze superzuinige week, € 1,50 per persoon per dag zonder gebruik te maken van onze voorraad en de moestuin. Het was weer een succes vond ik. We aten gevarieerd en vers. Geen tussendoortjes, geen biertjes of een glas wijn, geen kaas en geen snackjes, toch waren onze buiken goedgevuld met prima voedsel. We zijn wel beiden een kilo afgevallen maar hé dat is ook een mooie bijkomstigheid :)

Vanmorgen at grandpa twee boterhammen met jam ( dat eet hij vrijwel elke ochtend ) en ik at een kom havermout met geraspte appel, de inhoud van een suikerzakje en wat kaneel.

Tussen de middag at grandpa het laatste plakje brood en twee roggebroodjes, respectievelijk met pindakaas en smeerkaas. Zelf at ik  twee roggebroodjes met smeerkaas.
Tussendoor aten we een appel.

Vanavond aten we stamppot boerenkool met iets wat voor een burgertjes had moeten doorgaan, gemaakt van een aardappel, het laatste stukje bloemkool, een ei, de laatste 2 vegaballetjes en wat smeerkaas.  Dat was het plan, helaas viel de boel uit elkaar toen ik de burgertjes wilde omdraaien. Wat kan het schelen ik roerbakte de rest en warempel het was verrassend lekker :)

Ik kookte daarvoor de aardappel en bloemkool, goot deze, toen ze gaar, waren goed af. In een koekenpan bakte ik ondertussen een ui en de vegaballetjes ( in kleine stukje)
Alles in een kommetje en goed gemengd met het ei, de smeerkaas, peper/zout/kerrie en daarna gebakken in een beetje olie. Goed recept voor een ovenschoteltje.

ziet er uit als een vreugdeloos prakje maar het was erg lekker hihi 


Tja wat hebben we nog over..

2 sinaasappels
2 mandarijntjes
2 appels
een stukje prei
halvarine
koffie
1 winterwortel
havermout
3 uien
smeerkaas
pindakaas
jam
1ei

Vanavond eten we nog wat fruit.

Morgen gaan we verder met onze januari budgetmaand, € 1,50 per persoon per dag met gebruik van voorraad en  moestuin. De boodschappen zijn al binnen, de ideeën en recepten in mijn hoofd ...nog 14 dagen te gaan.

tot morgen , liefs grandma





Geen opmerkingen:

Een reactie posten