vrijdag 27 januari 2023

als en had ik maar....

De vier verdrietigste woorden die er bestaan zijn "als "en "had ik maar"....Ik denk dat elk mens in zijn leven dit wel eens heeft verzucht, ik wel in ieder geval. Er zijn toch momenten geweest dat ik een verkeerde keus heb gemaakt, dat ik verzuchtte oooh had ik maar! of wat als ik het anders had gedaan...tja helaas is daar niets meer aan te doen, maar verdrietig is het wel. Sommige keuzes kun je gewoon niet ongedaan maken. Zo brak Mingus laatst iets moois thuis, hij haalde de plakband uit de la, in het volle vertrouwen dat mama het, net als een kapot boekje, wel kon plakken...maar nee het viel niet te plakken het was echt kapot, t ventje moest er hard om huilen. Gedane zaken nemen geen keer he, je kan er alleen een leermoment van  maken ( beetje zwaar begin van een blog hè, maar het gaat ergens naar toe hoor, het heeft alles met het budget te maken) 

Vooral nu op het eind van de budgetmaand, verzucht ik had-ik-maar niet die dure dadels gekocht en zoveel smeerboter en vleesvervangers waren niet nodig geweest, de helft was al genoeg voor de voorraad, nu zit ik met de brokken, oftewel de gebakken peren, oftewel een lege portemonnee Grandpa moet vanavond verplicht twee biertjes drinken dan is het kratje leeg, goed € 3,90 en er liggen nog een aantal flessen, zucht ... We hebben genoeg eten in huis maar ik wil iets extra's voor de visite.

Vanmiddag bakte ik een krentenbrood, een pompoencake ( recept zie vorige week ), ik kookte ook weer een pan pompoensoep. Ik doe altijd kokosmelk uit een blikje door de pompoensoep, ongeveer de helft  op een hele pan soep, de rest van de kokosmelk vries ik in, dat wil heel goed. Vanavond aten we soep met wraps ( ooit gekocht bij Foodello ) 

Eens zien hoe het weekmenu voor aankomende week eruit ziet,

Vrijdag

pompoensoep, wraps ( diepvries) met chicken tenders. Ik besmeerde de wraps met een restje pastasaus van gisteravond, bakte de chicken tenders krokant, sneed een uitje in hele dunne ringetje en wat fijngesneden palmkool voor t groene element. Van een beetje yoghurt en chilisaus maakte ik een dipsausje. We namen elk twee warps.






zaterdag

pannenkoeken


zondag

stamppot boerenkool met elk een halve kaasburger


maandag

preischotel met shoarma


dinsdag

roerbakgroenten ( paprika, sperziebonen  uit de vriezer ) met mockduck ( vleesvervanger) en rijst


woensdag

aardappelen, bietjes en geitenkaas


donderdag

pasta/pesto met broccoli en kaas


Als lunch eten we van de week zeker nog een keer wraps en pompoensoep, waar nog wat van over is


Dinsdag is het de laatste dag van de challenge. We gaan in februari nog even door met de weekmenu's, de vriezer is nog lang niet leeg!

We eten niet alleen ingemaakte groenten, elke week haal één nog twee soorten verse groenten, een zak spruitjes en een zak verse spinazie bijvoorbeeld. De bedoeling met eten uit onze voorraad is dat we bij elke warme maaltijd een vers product eten, dat kan een ui, een paprika, een salade zijn bijvoorbeeld, of bruine bonen uit een pot met verse prei uit de tuin. Zo eten we vers en maken we de voorraad op.


liefs grandma.









2 opmerkingen:

  1. Jullie hebben heerlijk gegeten lees ik! Krijg er ook meteen zin in pompoensoep van, met kerrie en kokosroom, met een beetje pit en een beetje exotisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je weet,dat zulke gedachten niet meer helpen,maar toch gaan ze door je heen. Andere keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen