zondag 15 januari 2023

Live below the line, dag 2

Vanmiddag werd ik pas om 17.00 wakker, grote heerlijkheid, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo lang heb geslapen!

Het ontbijt bestond wederom uit het avondeten. Vandaag stond er pasta met rode saus op het menu,


Voor de saus gebruikte ik,


een deel van het kruimgehakt

40 gram prei

eenderde paprika

halve ui

ik haalde 1 eetlepel gepelde tomaten uit het blikje en deed de rest van de inhoud door de groente. 

Kruiden ( peper, italiaanse kruiden, knoflook poeder ) en zout door de pastasaus  en even laten pruttelen tot de prei zacht is. Ik hield één opscheplepel achter voor het recept van morgen. 


Door de pasta ging een eetlepel smeerkaas en een eetlepel halvarine, zo werd de pasta wat romiger en smaakvoller.



Grandpa at gedurende de dag een banaan en twee boterhammen, hij had gisteravond een feestje bij de familie en had vanochtend heerlijk uitgeslapen :) vandaar dat hij zo weinig heeft gegeten.


Vanavond zette ik ook de bruine bonen in de week, daar ga ik morgen mee aan de slag.




Voor de nachtdienst neem ik twee boterhammen mee, één met jam en één met een verdund gebakken eitje. Afgelopen nacht was het aardig druk , ik had geen trek, het appeltje zit nog in tas, die eet ik vannacht ook lekker op. Dit wordt het laatste nachtje van een blokje van vier nachtdiensten, daarna ben ik twee weken vrij, zo fijn dit nieuwe rooster.


tot morgen , liefs grandma,

2 opmerkingen: